شناسهٔ خبر: 12791 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

ادامه حضور گردشگران در ایران؛

گردشگران آمريكايی و اروپايی فردا وارد ايران می‌شوند/ بازديد بيش از نيم ميليون گردشگر از اماكن تاريخي ايران

قطار - قطار گردشگران اروپایی - ورود عقاب طلایی ؛ نخستین گروه قطار مجارستانی به ايستگاه راه آهن تهران گروه جديد گردشگران خارجي از كشورهاي اروپايي و آمريكا فردا وارد ايران مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ براساس برنامه ‌ريزي صورت گرفته صبح فردا يك گروه از گردشگران خارجي از كشورهاي آلمان، آمريكا، انگليس، تركيه، هلند، سوئيس و اتريش وارد شهر تبريز خواهند شد.

اين گردشگران پس از ورود با قطار زندگي به بازديد از برخي اماكن تاريخي شهرهاي تبريز، زنجان، يزد، اصفهان، سعادت‌شهر، شيراز و تهران خواهند پرداخت.

 بر اساس اعلام شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران براساس زمان بندي صورت گرفته اين گروه در تاريخ ۱۹ مهرماه كشور را ترك خواهند كرد.

بازديد بيش از نيم ميليون گردشگر از اماكن تاريخي ايران

براساس آمار ثبت شده از سال ۱۳۹۳ تا كنون در مجموع بيش از ۵ بار قطارهاي لوكس اروپايي وارد ايران شده اند و پيرو آن بيش از نيم ميليون گردشگر از اماكن تاريخي و كشور بازديد كرده اند.

براي اولين بار در تاريخ كشور، پس از ماهها برنامه ريزي و هماهنگي از طرف معاونت مسافري، اولين گروه از گردشگران در تاريخ ۷ مهرماه سال ۹۳ با يك قطار لوكس اروپايي از تركيه به ايران وارد شدند.

اين گزارش حاكي است اين گردشگران در دو گروه ۷۸ نفره و در مجموع ۱۵۶ توريست از كشورهاي آلمان، روسيه، سوئيس، انگلستان، استراليا، ايتاليا، چين و بلژيك با قطار از شهرهاي مختلف كشور از جمله زنجان، يزد، اصفهان، شيراز و تهران بازديد كردند.

همچنين دومين قطار لوكس گردشگري از كشور مجارستان نیز سفر خود سال گذشته به ایران آغاز کرد و پس از عبور از كشورهاي روماني، بلغارستان و تركيه وارد ايران شد و در مجموع در اين تور ۱۵۵ گردشگر در دو گروه از كشورهاي استراليا، انگلستان، آمريكا، هلند، سوئد، دانمارك، آلمان، فرانسه، سوئيس، مكزيك و مجارستان از چندين شهر كشور ديدن كردند.

اين گزارش مي افزايد: قطار سوم در تاريخ ۱۹ فروردين ماه امسال از مبداء مجارستان به ايران وارد شد و در مجموع ۹۸ توريست آمريكايي، آلماني، فرانسوي، روس و هنگ كنگي در ۲ گروه از شهرهاي زنجان، يزد، اصفهان، سعادت‌شهر، شيراز و تهران بازديد به عمل آوردند و تورهاي چهارم و پنجم نيز با اعزام قطار لوكس از كشور تركيه به ايران اعزام شدند.

اين گزارش حاكي است؛ قطارهاي اروپايي براي برگزاري اين تور قيمت هاي قابل توجهي را لحاظ كردند به طوري‌كه هزينه اين تورها براي مدت ۲ هفته از حداقل ۳۸ ميليون تا حداكثر ۹۲ ميليون تومان (بر اساس امكانات موجود در كوپه) متغير بوده و اين درحالي است كه قطارهاي ايراني براي اجراي اين تور گردشگري رقم هاي به مراتب كمتري را لحاظ كرده اند.

در همين راستا با توجه به مشكلات موجود جهت عبور قطار از مرز تركيه و تقاضاي شديد توريستها، شركتهاي خارجي درخواست اجاره و چارتر قطارهاي ايراني را كردند كه در نهايت پس از بازديد مدير اجرايي شركت عقاب طلايي از قطارهاي موجود، با شركت نورالرضا قرارداد امضا شد.

براساس برنامه ريزي صورت گرفته اين قطار از ۲۲ مهرماه سفر خود را آغاز و در مجموع دو گروه و ۶۸ گردشگر را پذيرا شد و مقرر است در تاريخ ۱۴ و ۲۸ مهرماه ۱۳۹۴ دو تور ديگر كه بالغ بر ۱۰۰ گردشگر خارجي هستند با همكاري شركت جهانگردي آزادي و شركت پاسارگاد تور وارد كشور شده و با قطار ايراني زندگي شركت رجا و پلور شركت راه آهن شرقي بنياد از شهرهاي مختلف كشور بازديد كنند.

براساس درخواست هاي ارايه شده تاكنون تقاضاهاي متعددي از شركتهاي مختلف خارجي براي برگزاري تورهاي ديگر ريلي دريافت شده و تلاش براي برگزاري آنها ادامه دارد به طوري‌كه در برخي از اين درخواست اضافه كردن مسيرهاي جديد ريلي ايران از خط شمال كشور مطرح شده است.

با توجه به موارد مطرح شده اين نكته حاصل مي شود كه راحتي در سفر، ايمني بالا و هزينه كم از جمله مزيت هايي است كه موجب شده تا سفر قطار به عنوان گزينه قابل توجهي در تمام كشورهاي دنيا مورد توجه قرار گيرد.

به طور خلاصه در مجموع از سال ۱۳۹۳ تا كنون بيش از ۵ بار قطارهاي لوكس اروپايي وارد ايران شده اند كه سه قطار لوكس از كشور تركيه به ايران و دو قطار از كشور مجارستان به ايران سفر كرده اند. سه قطار ايراني (نورالرضا، زندگي رجا و پلور راه آهن شرقي بنياد) چارتر شده اند. تعداد گردشگراني كه از اين تورها استفاده كرده اند بالغ بر ۵۰۰ نفر مي شود./

نظر شما