شناسهٔ خبر: 127934 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️رییس مرکز مدیریت راه‌ها اعلام کرد؛

بهره‌برداری از پنجمین سامانه توزین حین حرکت در استان کرمانشاه

قیاسی مدیریت راه های استان کرمانشاه رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: پنجمین سامانه توزین حین حرکت استان کرمانشاه در محور بیستون به کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) عمران قیاسی گفت: سامانه توزین در حین حرکت از آسیب رسیدن به راه‌ها به عنوان سرمایه ملی جلوگیری می کند.

وی افزود: حجم عظیمی از خرابی راه‌ها به علت عبور وسایل نقلیه با تناژ بالا است که با این سامانه تخلفات اضافه تناژ شناسایی و از آسیب رسیدن به سرمایه ملی جلوگیری می شود.

قیاسی عنوان کرد: مهمترین ویژگی سامانه توزین در حین حرکت کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف است که این امر مزایایی، چون جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی کرده و به طور هوشمند به اطلاع پلیس راه اطلاع می دهد.

وی ادامه داد: همچنین این سامانه با دقت کامل قادر است ناوگان فاقد بارنامه را از طریق مقایسه اطلاعات پلاک در بانک اطلاعات بارنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شناسایی و جهت اعمال قانون برای مبادی نظارت و کنترل بارنامه ارسال نماید.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان کرمانشاه افزود: شناسایی تخلفات تخطی از سرعت مجاز انواع خودروهای عبوری و نمایش تصویر واضح رانندگانی که کمربند ایمنی خود را نبستند از دیگر ویژگی‌های این سامانه است که به مرور زمان سبب پیشگیری از بروز بسیاری از تخلفات می‌ شود.

قیاسی در پایان افزود: ۴۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف هوشمند، ۵ دستگاه توزین حین حرکت و ۸۲ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه و ۳۳ دوربین نظارتی بصورت شبانه روزی فعال و تردد در جاده های استان کرمانشاه و وظیفه خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای را انجام می دهند.