شناسهٔ خبر: 127939 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

تخصیص زمین برای ۱۸۰ نفر از متقاضیان قانون حمایت از جوانی جمعیت در استان فارس

تخصیص زمین برای ۱۸۰ متقاضی قانون حمایت از جوانی جمعیت در فارس مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: تاکنون برای ۱۸۰ نفر از متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این استان زمین تخصیص یافته است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، محمود رضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: این طرح شامل خانواده های دارای سه فرزند است که فرزند سوم در دوره زمانی یکم آبانماه ۱۴۰۰ به این سو به دنیا آمده باشد.

وی ادامه داد: در مجموع در این طرح سه هزار و ۱۳۷ نفر در استان اقدام به ثبت نام کرده اند که ۷۵۵ نفر از آنها واجد شرایط شناخته شده و برای ۱۸۰ نفر هم زمین ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر مربعی تخصیص یافته است.

طالبان اظهار داشت: بهای این زمین نیز تا ۲۰۰ متر مربع به شکل صرفا آماده سازی و مازاد بر آن نیز بهای کارشناسی می‌شود.

وی گفت: ۳۵۳ نفر متقاضی دیگر طرح جوانی جمعیت نیز در پروژه نهضت ملی مسکن گنجانده شده و تخصیص پروژه نیز انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: از مجموع سه هزار و ۱۳۷ متقاضی قانون جوانی جمعیت، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر باقیمانده یا درخواست آنها رد شده، یا تقاضای آنها توسط سامانه در حال بررسی است.

طالبان ادامه داد: ثبت نام و آگاهی رسانی به جامعه نیز هم در قالب صدور و ابلاغ بخشنامه و هم از طریق رسانه ها انجام شده و فرد متقاضی در ابتدا با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن و سپس ورود به بخش قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام به نام نویسی کنند.

وی بیان کرد: این طرح، یک طرح متقاضی محور و مستلزم مراجعه افراد برای تشکیل پرونده است.او افزود: این سامانه همچنان باز است و متقاضیان واجد شرایط می توانند با مراجعه به آن اقدام به نام نویسی کنند.