شناسهٔ خبر: 127948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر خبر داد؛

اخذ سند تک برگ ۳۵ هکتار اراضی دولتی شهرستان فریدونشهر

علی گلشاهی / اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر از اخذ اسناد تک برگی و تثبیت مالکیت دولت بر روی ۳۵ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علی گلشاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر اظهار داشت: این اداره با هدف پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده موفق به اخذ اسناد تک برگ ۳۵ هکتار اراضی ملی و دولتی این شهرستان در راستای تثبیت مالکیت دولت شد.  

وی اذعان داشت: از این میزان ۱۹ هکتار مربوط به تحصیل اراضی بوده همچنین دو فقره سند کارگاهی به میزان ۱۱.۵ هکتار و ۱۳۰ فقره سند تک برگ برای پنج هکتار از اراضی دولتی این شهرستان اخذ شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر با بیان اینکه این اداره در جهت حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است. خاطرنشان کرد: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.  

وی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بیان داشت: در حال حاضر مصوبه کارگروه امور زیربنایی به منظور الحاق ۹ هکتار از اراضی این شهرستان به محدوده شهری با کاربری مسکونی اخذ شده است.