شناسهٔ خبر: 127973 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در راستای حفظ و ارتقای ضریب ایمنی سطوح پروازی انجام شد؛

عملیات لاستیک‌زدایی باندهای پروازی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

0 در راستای حفظ و ارتقای ضریب ایمنی سطوح پروازی، عملیات لاستیک‌زدایی باندهای پروازی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علیرضا مجذوبی عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از انجام لاستیک زدایی باندهای 29R&11L بر اساس الزامات ایکائو ICAO در شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد.
مجذوبی گفت: رعایت موارد ایمنی و انجام اقدامات لازم بر حفظ و ارتقای ضریب ایمنی به ویژه در سطوح پروازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و انجام تست اصطکاک بر روی باند پروازی و همچنین عملیات لاستیک زدایی از جمله مهمترین این اقدامات محسوب می‌شود.  لذا پس از انجام تست اصطکاک و نیاز سنجی جهت انجام این مهم، عملیات لاستیک زدایی سطوح پروازی با هدف افزایش ضریب ایمنی سطوح پروازی  و محو آثار لاستیک با استفاده از سیستم مکانیزه واترجت در مدت زمان ۵ هفته انجام پذیرفته است. 
به گزارش روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)وی افزود: این عملیات با نظارت مدیر کل محترم دفتر تامین و تجهیز و همکاران پر تلاش  اداره مهندسی تاسیسات زیربنایی مکانیکی در متراژ ۲۸۰۰۰ متر مربع  صورت پذیرفته است.