شناسهٔ خبر: 127994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

حفظ و نگهداری از راه‌های مازندران نیازمند تلاش مضاعف است/ ضرورت نگاه ویژه و ملی برای ایمن سازی جاده‌های استان مازندران

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بر تلاش و کوشش مضاعف در جهت حفظ و نگهداری از راه های مازندران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، حسن جهانیان اظهار داشت : با توجه به اینکه مازندران تنها استانی است که از طریق سه محور شریانی به پایتخت کشور متصل بوده و بخش اعظمی از ترافیک و تردد کشور از پایتخت به مازندران بوده ، می بایست در خصوص ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های این استان نگاه ویژه و ملی صورت بگیرد.

وی بر ضرورت برقراری تردد در تمامی ایام سال اشاره و تصریح کرد: مهم ترین عاملی که می تواند در تسریع و پیشرفت هر پروژه ای مؤثر باشد نظارت دقیق و حضور فعال و مستمر بر آن پروژه بوده ، لذا از همه رؤسای ادارات تابعه وستادی خواسته تا این مسئله مهم را در اولویت اصلی کار خود لحاظ کنند.

جهانیان در ادامه به اقدامات این اداره کل در زمینه حفظ و نگهداری از راه های موجود اشاره و اظهار کرد: احیا و بازسازی علائم محور ها، بویژه در محورهای مواصلاتی و راه های شریانی ، اجرای عملیات روکش آسفالت و لکه گیری رویه های آسفالتی ، اجرای خط کشی ، آشکار سازی نقاط پرحادثه با بکارگیری از علائم، چراغهای چشمک زن ، شانه سازی  راه های اصلی و فرعی بویژه در نقاط کوهستانی پر تردد که دارای واریزه کوهی می باشند، اصلاح و رفع  مقاطع حادثه خیز زودبازده از جمله اقداماتی است که در حال حاضر با جدیت در دست اجراست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: علاوه بر حضور پر رنگ گشت های راهداری و همچنین اکیپ های کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی ، باید نظارت دقیق و مستمر بر روند کاری مراکز معانیه فنی خودروها ، مجتمع های خدمات رفاهی و پایانه ها توسط مسولین ذیربط این اداره کل و کارشناسان این امر انجام پذیرد.

وی فرهنگ سازی عمومی برای پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها را برای ایجاد بستر مناسب در محورهای استان بسیار مثمرثمر دانست و یاد آور شد : مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی خود همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از این رو نباید در چنین استانی شاهد بی نظمی و اختلال در سطح محورها و حاشیه راه های آن باشیم.

جهانیان ساماندهی فضای سبز و حفظ حریم را در سطح محورها از ضروریات اجرایی در مازندران نام برد و گفت: ما باید با تمام توان و با استفاده از تجارب متخصصین در این امر بکوشیم تا جاده هایی ایمن و زیبا را برای هموطنان و مردم ولایتمدار استان ایجاد کنیم.