شناسهٔ خبر: 127996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور صیانت از حریم راه‌ها در ایام نوروز انجام شد؛

استقرار حافظان حریم راه‌ها در جاده‌های مازندران

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: اکیپ های حافظان حریم راه های این اداره کل با هدف صیانت از این مهم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح محورهای استان در ایام نوروز مستقر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، محسن محمدنژاد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای این استان به هم علیرغم آنکه غالب کاربری اراضی کشاورزی می باشند اما به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها بویژه مشاغل متعدد مرتبط با نیاز استفاده کنندگان از جاده ها ، اراضی مجاور حریم راهها اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در اراضی حاشیه راهها بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد و از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و تولید خودرو ، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقاء و توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: از این رو این اداره کل اکیپ های ویژه حافظان حریم  خود را در سطح محورهای اصلی استان مستقر تا علاوه بر فعالیت های راهداری اقدامات بهنگامی را برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه ها در دستور کار خود داشته باشند.

معاون راهداری صیانت از حریم راهها را به منظور توسعه آتی راه و حفظ سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم دانست و خاطر نشان ساخت : یکی از وظایف مهم اکیپ مذکور جلوگیری از اشغال حریم راه و جمع آوری تابلوهای غیر مجاز در حاشیه راهها است.

محمدنژاد خواستار عزم و اراده ملی همه مردم علی الخصوص  مالکین حاشیه راه ها در زمینه پاکسازی حریم راه ها شد و اظهار داشت : ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه ها یعنی استقبال از پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید در سطح محورها و همینطور محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محورها که این مسائل می تواند در سطح وسیع تر عاملی در جهت رکود توسعه همه جانبه این استان سرسبز و ولایت مدار باشد.

گفتنی است مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.