شناسهٔ خبر: 128018 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

فرصت سنددار شدن املاک تصرفی متعلق به دولت واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی تا پایان اسفند

سکونتگاه غیر رسمی مشهد بر اساس بند ک تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ متقاضیان دریافت سند در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین تا پایان اسفندماه فرصت ثبت‌نام در سامانه ارایه تسهیلات بافت فرسوده را دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با روی کارآمدن دولت سیزدهم و البته در سال جاری توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده و ترغیب و تشویق مردم، سازندگان و پیمانکاران به اهمیت نوسازی این بافت‌ها و همچنین ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مورد تاکید و توجه دوباره قرار گرفت. وزرات راه و شهرسازی به عنوان سیاستگذار این عرصه در همراهی با دولت با ارایه چندین راهکار نسبت به این امر اهتمام ورزید.

ارایه بسته تشویقی نوسازانه در ۱۹ بند و فراهم کردن امکانات و تسهیلات لازم برای نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح خرد  و کلان برای سازندگان و ساکنان بافت‌های فرسوده، ارایه سند مالکیت به مالکان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین مطابق بند ک تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ بخش مهمی از تسهیلگری وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت برای رونق دادن به تولید مسکن و کاستن از بافت‌های فرسوده و افزایش مقاومت ساختمان‌ها و شهرها در برابر حوادث و رخدادهای طبیعی است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ماه گذشته بسته ۱۹ بندی تشویقی شهرسازانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده را طی بخشنامه‌ای به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد. این بسته تشویقی فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا سازندگان کلان و متقاضیان ساکن در بافت‌های فرسوده که در تلاش برای نوسازی واحدهای مسکونی خود هستند بتوانند با انگیزه و با بسته‌های تشویقی و حمایت سیاستگذاران اقدام به نوسازی واحدهای خود کنند.

بر اساس بند ک تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱،  متقاضیان دریافت سند در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین تا پایان اسفندماه فرصت ثبت‌نام در سامانه ارایه تسهیلات بافت فرسوده را دارند.

مالکان واحدهای مسکونی اراضی تصرفی متعلق به دولت که قبل از سال ۱۳۹۴ و مطابق توسعه شهری واحد خود را ساخته باشند، می‌توانند برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ارایه تسهیلات بافت فرسوده شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی "www.facility.udrc.ir " نسبت به ثبت تقاضای خود برای دریافت سند مالکیت ملک خود اقدام کنند. متقاضیان با ورود به این سامانه، ثبت درخواست دریافت سند ملک را انتخاب و سپس به تکمیل اطلاعات فردی و مشخصات ملک خود اقدام کنند.