شناسهٔ خبر: 128032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی:

زمین‌های تصرفی در محلات تنگک بوشهر ساماندهی می‌شوند/ مهلت دو هفته‌ای به شهروندان برای مشارکت در طرح ساماندهی

مذنب مدیر کل بازرسی مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بوشهر مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: با ساز و کار تعریف شده زمین‌های تصرف شده در محلات تنگک شهر بوشهر ساماندهی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی سه‌شنبه‌شب در بازدید از محلات تنگک اظهار کرد: سال گذشته همزمان با دور اول سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر اهالی محلات تنگک در فرودگاه تجمع کرده و درخواست خود مبنی بر سنددار شدن املاک ساخته شده در اراضی دولتی را به اطلاع رئیس جمهور رساندند که این مهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: بعد از سفر ریاست جمهوری، مدیر کل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی جهت بررسی موارد تصرف اراضی دولتی به استان بوشهر سفر کردند که پس از بررسی، مشخص شد مشکل در عدم وجود قانون برای واگذاری املاک ساخته شده در این اراضی به مردم است

مذنب ادامه داد: در این راستا با تلاش همکاران در وزارت راه و شهرسازی متشکل از سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری قانون بودجه برای این طرح با هماهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس آماده و به مجلس ارائه شد.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز این طرح را در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب کرد و آیین نامه اجرایی آن نیز در مهلت مقرر در دولت تصویب و به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ شد.

 مذنب افزود: با تاکید دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، اقدام برای حل این مشکل سرعت بیشتری به خود گرفته و استان بوشهر نیز جزء استانهای پیشرو در زمینه تعیین تکلیف اراضی تصرفی بوده است.

 مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: مردم عزیز جهت اخذ سند املاک خود باید تا پایان سال که این قانون بودجه معتبر است به ادارات راه و شهرسازی سراسر استان مراجعه و نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده ملک خود اقدام کنند.

 سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در این بازدید اظهار کرد: تاکنون قریب به ۶۸۰ نفر از هم استانی ها نسبت به تشکیل پرونده در ادارات کل راه و شهرسازی اقدام کردند که از این تعداد تاکنون ۳۰ پرونده منجر به انعقاد قرار داد شده، ۳۸۰ پرونده در مراحل استعلامی و ۲۷۰ پرونده در مراحل هیئت نمایندگی استان است.

دستغیبی افزود: کلیه هم استانی ها که به هر دلیلی پیش از سال ۹۴ نسبت به تصرف اراضی دولتی و ساخت و ساز و بهره برداری با مصالح بادوام در این اراضی اقدام کرده اند مشروط بر این که متقاضی و همسر او از دولت و یا مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین و یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند، می‌توانند جهت اخذ سند مراجعه کنند.

 وی ادامه داد: قیمت این اراضی بر اساس نرخ کارشناسی تعیین شده زمین تحت تصرف که بخشی از متراژ زمین تا حداکثر ۲۰۰ متر به صورت قیمت دولتی و مازاد آن بر اساس قیمت روز می‌باشد، از متقاضیان اخذ خواهد شد.

دستغیبی همچنین تاکید کرد: از هم استانی‌ها تقاضا میشود حداکثر تا تاریخ ۲۵ اسفند جهت تعیین تکلیف اراضی تحت تصرف خود به سازمان راه و شهرسازی مراجعه کنند تا در اسرع وقت نسبت به حل مشکلات آنان اقدام شود.