شناسهٔ خبر: 128058 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی خبر داد:

کاهش بار ترافیکی و رفع نقاط حادثه خیز اراک با افتتاح تقاطع غیرهمسطح سنجان

تقاطع غیرهمسطح سنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اعلام اینکه افتتاح تقاطع غیرهمسطح سنجان در استان مرکزی و شهر اراک، سبب کاهش بار ترافیکی و رفع نقاط حادثه‌خیز خواهد شد از افتتاح آن در هفته آتی خبر داد.

حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از افتتاح تقاطع غیرهمسطح و پل شهدای سنجان در استان مرکزی برای روز شنبه ۱۳ اسفند خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با یادآوری اینکه بعد از اعتبارات سفر رییس‌جمهوری در همه راه‌های اصلی پروژه‌های متعددی تعریف شد که تلاش خواهد شد تا در صورت تخصیص به موقع در مدت ۳ سال پروژه‌ها تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند، گفت: پل شهدای سنجان در اراک از سال ۱۳۹۳ تا پایان ۱۴۰۰ حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در سال ۱۴۰۱ با تلاش‌های جهادی سه شیفت همکاران اداره کل وزارت راه و شهرسازی تقاطع غیرهمسطح شهدای سنجان تکمیل شد و در هفته آتی بهره‌برداری می‌شود.

انعامی در بیان ویژگی‌های این پروژه اعلام کرد: پل شهدای سنجان به طول ۶۰۴ متر و عرض یکهزار و ۲۷۰ متر در سه لاین عبوری افتتاح می‌شود. حجم بتن‌ریزی این پروژه ۹ هزار و ۳۷۴ مترمربع است و یکهزار و ۱۲۵ تن نیز در ساخت این پل، آرماتور به کار رفته است.

وی هزینه انجام این پروژه را ۷۰  میلیاردتومان عنوان کرد و افزود:‌ بهره‌برداری از این پل، سبب حذف نقاط حادثه‌خیز تقاطع سنجان، کاهش تصادفات جاده‌ای و تسهیل عبورو مرور خواهد شد.

انعامی توضیح داد: استان مرکزی سومین استان پرتردد کشور است و بار ترافیکی که از جنوب وارد شهر اراک می‌شود از این محل عبور می کند که پیش‌بینی شده با ساخت آزادراه این بار ترافیکی به آزادراه منتقل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اراک از دیگر اقدامات انجام شده در بخش راه‌های استان مرکزی را آسفالت ۷ کیلومتر از مسیر حدفاصل بروجرد وتوره عنوان کرد و گفت: جاده اتوبانی که از جنوب کشور می‌آید و تا شمال ادامه دارد در تمامی مسیر به غیر از ۲۳ کیلومتری حدفاصل بروجرد و توره چهارخطه است که در سال جاری موفق شدیم تا ۷ کیلومتر را آسفالت کنیم.  در تلاش هستیم تا این ۲۳ کیلومتر به ناوگان حمل و نقل به شکل چهارخطه پیوسته و یکی از نقاط بسیار پرحادثه کشور حذف شود.

وی افزود: جاده شاه‌زند-ازنا به طول ۱۰ کیلومتر نیز در سال جاری آسفالت شد. همچنین ۴ کیلومتر از مسیر جاده اراک-فرمهین باقیمانده که تا قبل از عید آسفالت می‌شود و زیر ترافیک می‌رود.

انعامی تاکید کرد: در دیگر مسیرهای استان مرکزی همچون فرمهین-آشتیان، خمین- گلپایگان و دیگر مسیرها پیمانکار مستقر و کار در حال انجام است.