شناسهٔ خبر: 128101 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید در پایتخت/افزایش دما در بیشتر مناطق کشور طی هفته آتی

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده در سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان از وزش باد شدید در پایتخت و افزایش دما در بیشتر مناطق کشور طی هفته آتی خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: برای ۲۴ ساعت آینده در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و برخی مناطق سیستان و بلوچستان، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را داریم. جمعه نیز در برخی نقاط آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و سیستان و بلوچستان و روز شنبه در شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: یکشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی شده است. دوشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب در نوار غربی و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان شاهد بارش باران و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

گودرزی گفت: از جمعه تا دوشنبه در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید، روزهای جمعه و شنبه نیز در نیمه غربی کشور وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. همچنین از شنبه تا دوشنبه افزایش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور به ویژه در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد.

وی گفت: تهران آسمانی صاف، کمی ابری و غبار محلی دارد و از فردا نیز وزش باد در تهران قابل ملاحظه است. همین شرایط کمک می‌کند تا وضعیت جوی کشور در پایتخت مطلوب شود.