شناسهٔ خبر: 128131 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران در برخی مناطق کشور/وزش باد گرم شمالی تا اواسط هفته آتی در استان‌های شمالی کشور

باران لغزنده کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران در برخی مناطق کشور از وزش باد گرم شمالی در استان‌های شمالی کشور تا اواسط هفته آتی خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز برای برخی نقاط از استان‌های خراسان‌جنوبی،سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، آذربایجان‌غربی و شمال آذربایجان‌شرقی، رگبار باران، رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. فردا نیز در برخی نقاط از استان‌های غربی، دامنه‌های البرز مرکزی و یکشنبه نقاطی از خراسان‌رضوی، بارش پراکنده دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از دوشنبه با ورود موج بارشی برای استان‌های واقع در شمال‌غرب و غرب، بارندگی ها آغاز می‌شود. شنبه نیز علاوه بر این مناطق نواحی مرکزی، سواحل شمال، دامنه‌های جنوبی البرز بارش دارند.

نقشینه افزود: از فردا تا دوشنبه وزش باد گرم جنوبی همراه با افزایش دما برای استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی شده است. سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات دریای خزر کاهش محسوس دما برای سواحل شمال رخ می‌دهد و دریای خزر نیز مواج می‌شود.

وی توضیح داد: از بعدازظهر امروز و شنبه برای استان‌های غربی کشور پدیده باد و گردوخاک ایجاد می‌شود.

به گفته وی، آسمان تهران امروز نیمه ابری است و بر روی مناطق مرتفع تهران احتمال بارش پراکنده وجود دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۲۰ درجه بالای صفر رسید. از سه‌شنبه تا پایان هفته برای تهران کاهش دما و بارش پیش‌بینی شده است.