شناسهٔ خبر: 128138 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

بهره‌برداری از بخش دریایی پایانه مسافری بوشهر و آغاز عملیات اجرایی توسعه بندر گناوه

ببینید | سفر وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافری دریایی بوشهر بهره‌برداری و عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان بوشهر روز جمعه در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافری دریایی بوشهر بهره‌برداری و عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه آغاز شد.

طرح توسعه بندر گناوه با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در سه فاز پیش بینی شده است که فاز نخست در مدت ۳۶ ماه اجرا می‌شود. این طرح شامل احداث موج شکن، دایک حفاظتی، احداث دیوار پیرامونی، عملیات لایروبی حوضچه تا عمق منفی پنج متر است.

بخش دریایی پایانه بین المللی مسافری دریایی بوشهر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و با استانداردهای روز دنیا احداث شده است. شناورهای هدف پهلوگیری در پایانه بین المللی مسافری دریایی بوشهر به طول ۱۵۰ و عمق هفت متر است.

بنابر این گزارش بخش تعمیر اساسی سالن پایانه یاد شده نیز اکنون یا سرعت و شتاب خوبی در دست احداث است که پیش بینی شده تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد. هدف اصلی از احداث این پایانه بین المللی مسافری دریایی رونق و توسعه گردشگری دریایی است.

احداث موج شکن، دایک حفاظتی و دیواره پیرامونی در طرح جامع توسعه بندر گناوه به ترتیب به طول ۲ هزار و ۳۸، یکهزار و ۱۲۰، یکهزار و ۷۰۰ مترمربع و حجم لایروبی آن نیز ۹۸۰ هزار مترمکعب برآورد شده است.

رویکرد اصلی این پروژه نقش آفرینی بیشتر بندر گناوه در عرصه تجارت بین المللی و بهبود وضعیت معیشت و رفاه بندرنشینان است.