شناسهٔ خبر: 128146 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نود و دومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان مطرح شد؛

مراحل الحاق ۴۲۷ هکتار زمین به محدوده شهری استان اصفهان در دست اجرا است

نود و دومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان صفهان الحاق ۵۰۳ هکتار زمین به محدوده شهری برای ۲۸ شهر استان انجام پذیرفته و مراحل الحاق ۴۲۷ هکتار زمین نیز در دست انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ نود و دومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان با شش دستور کار برگزار شد.  

در این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت عملکرد طرح نهضت ملی مسکن، وضعیت پیشرفت پروژه‌ها در شهرهای جدید، تامین اراضی طرح جوانی جمعیت در شهر جدید بهارستان، گزارشی از وضعیت پایان سفت کاری و اجرای نازک کاری پروژه‌های بنیاد ساخت طرح نهضت ملی مسکن و ... ارائه، تصمیم‌های لازم در این باره اتخاذ شد و مواردی نیز به تصویب رسید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین اطلاعات و آمار وضعیت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در کل استان اصفهان بیش از ۴۲۶ هزار نفر برای این طرح ثبت نام کردند که در پهنه استان افزون بر ۱۴۲ هزار نفر حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند.  

وی افزود: از این تعداد، بیش از ۵۱ هزار نفر افتتاح حساب تجمعی(افتتاح حساب و تخصیص پروژه) شدند همچنین بیش از ۲۸ هزار نفر به پروژه ها تخصیص یافته‌اند.  

قاری‌قرآن در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه ملی اذعان داشت: در سطح استان اصفهان تا کنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ پروژه تعریف شده که تعداد بیش از ۴۴ هزار واحد را شامل می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: الحاق ۵۰۳ هکتار زمین به محدوده شهری برای ۲۸ شهر استان انجام پذیرفته است همچنین پیشنهاد الحاق بیش از هفت هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی به کمیته فنی ذیل شورای مسکن ارسال شد که بررسی به صورت شهر به شهر مطابق با نیاز و متقاضی ثبت نام شده انجام پذیرفت همچنین مراحل الحاق ۴۲۷ هکتار نیز در دست انجام است.  

وی خاطرنشان کرد: برای تامین زمین مورد نیاز از طریق الحاق و روش‌های مختلف اقدام شده است و تا کنون از مجموع متقاضیان حائز شرایط به طور تقریبی مبحث زمن برای ۱۰۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده است.  

قاری‌قرآن تاکید کرد: در راستای تسریع و تسهیل در روند اخذ پروانه ساختمانی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن ضروری است کمیته‌ای در این رابطه تشکیل شود.  

وی با بیان اینکه از مبحث کنترل و نظارت بر روند اجرایی پروژه‌های در حال ساخت نباید غافل بود گفت: همزمان با طی شدن روند تامین زمین می‌بایست مراحل اجرایی ساخت پروژه‌ها به صورت ریزبینانه و مستمر بررسی و با رسم نمودار پیشرفت آن کنترل شود.  

گفتنی است: در این جلسه مشکلات حقوقی انبوه سازان و مباحث مرتبط با تاسیسات وخدمات زیر بنایی مرتفع شد و راهکارها و پیشنهاداتی جهت رفع مشکل کمبود زمین در شهر جدید بهارستان ارائه شد.