شناسهٔ خبر: 128185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در حاشیه جلسه هماهنگی طرح نوروزی ۱۴۰۲ عنوان شد؛

آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲

منصورکیایی مدیرکل استان سمنان.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از آمادگی کامل اکیپ های نوروزی برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات برای رفع نواقص و کاستی های موجود در محورهای مواصلاتی انجام شده و با توجه افزایش تردد پیش از موعد به دلیل تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان تشدید نظات ها انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، در حاشیه جلسه هماهنگی طرح نوروزی ۱۴۰۲ از برنامه ریزی و آمادگی کامل اکیپ های نوروزی خبر داد و گفت: این اداره کل از تمام توان و ظرفیت خود استفاده خواهد کرد تا خدمت‌رسانی کاملی را در ایمنی عبور و مرور مسافرین نوروزی، طی ایام طرح نوروزی داشته باشد.

وی افزود: تمامی تمهیدات برای رفع نواقص و کاستی های موجود در محورهای مواصلاتی در حال انجام است و می‌توان از لکه‌گیری محورهای مواصلاتی، آشکارسازی نقاط پر حادثه، خط کشی محورهای شریانی و اصلی، پاکسازی، تسطیح و رگلاژ حریم و شانه راه ها و ساماندهی ورودی شهرها به عنوان مهمترین فعالیت ها یاد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان محورهای استان را کریدور مهم شرق به غرب خواند و توضیح داد: با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و بر اساس پیش بینی های انجام شده تردد در محور های سطح استان پیش از موعد طرح نوروزی افزایش خواهد یافت لذا همزمان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با صنوف حمل و نقل در سطح استان تشدید نظارت بر تردد در محورها و ناوگان حمل و نقل برون شهری را برای سفری ایمن پیگیر خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انجام تمهیدات لازم جهت بازرسی های مستمر از ناوگان حمل و نقل مسافر گفت: در راستای تامین امنیت مسافرین ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اکیپ‌های بازرسی نوروزی با حضور در پایانه های مسافری‌ سطح استان بر نحوه فروش بلیت، سلامت ناوگان و ساعات حرکت نظارت دارند و در صورت وجود هرگونه تخلف برخورد لازم صورت خواهند داد.

منصورکیایی از اجرای کمپین ۳۰-۶۰ در بازه طرح نوروزی خبر داد و گفت: پویش ۳۰-۶۰ در نظر دارد در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها با آگاه‌سازی نسبت به این موضوع که خستگی در حاشیه شهرها می‌تواند خطرناک و حادثه سازباشد، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: بازدید کارگروه خدمات سفر نوروزی نظارت مستمر از نمازخانه‌ها و مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی در دستور کار قرار داده و در این راستا نشست های مورد نیاز با دستگاه های اجرایی و سازمان های مرتبط انجام شده تا ضمن استفاده حداکثری از ظرفیت ها، پاسخگوی نیاز هموطنان باشیم.

منصور کیایی در پایان به آمادگی شبانه روزی مرکز مدیریت راه‌های استان سمنان برای خدمت رسانی به هموطنان اشاره داشت و گفت: مسافرین و هموطنان عزیز می‌توانند با شماره‌‎گیری ۱۴۱ از خدماتی همچون اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی، اطلاع از محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه در محورها، دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهری و... استفاده کنند.