شناسهٔ خبر: 128240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اعلام کرد؛

وضعیت جوی خراسان رضوی پایدار است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وضعیت جوی هم اکنون در بیشتر نقاط استان پایدار است و بنا بر تحلیل نقشه های هواشناسی این وضعیت تا اواسط هفته جاری باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش‌بینی خراسان رضوی اظهار کرد: پایداری وضعیت جوی سبب گرم شدن هوا در بیشتر نقاط خراسان رضوی خواهد شد و پیش بینی می شود میانگین دما تا سه درجه در استان افزایش یابد.

وی ادامه داد: از اواسط هفته با عبور جریان هوای سرد از شمال استان، وزش باد مجدد در بیشتر نقاط شدت خواهد گرفت و این پدیده موجب کاهش دید و احتمال بروز خسارت در مناطق جنوبی استان خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته قوچان و تایباد به ترتیب با سه و ۲۵ درجه سلسیوس سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۶ تا ۲۲ درجه را به ثبت رسانده است.

رضایی پور خاطرنشان کرد: دمای فعلی مشهد ۱۴ درجه سلسیوس است و بنا بر تحلیل مدل های هواشناسی، این کلانشهر امروز نوسانات دمایی ۸ تا ۲۴ درجه را پشت سر خواهد گذاشت.