شناسهٔ خبر: 128251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید مدیر کل راه و شهرسازی از مناطق حاشیه شهر سراوان مطرح شد:

هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری ارتقای کیفیت زندگی است

سراوان مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت:راهبرد بازآفرینی شهری ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنین موجود در این بافت ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در بازدید از مناطق حاشیه شهر سراوان اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت استان در حوزه شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت‌زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر مذکور و ارتقای ایمنی محلات شهری در چند سال اخیر اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی محرک رشد و توسعه محلات را به عنوان یکی از مهمترین مسئولیت‌های سازمانی خود در دستور کار ویژه قرار داده است که اجرای ۴۲ پروژه در سالجاری نمونه‌ای از آنها بشمار می رود.

وی با اشاره به پروژه های بازآفرینی شهری سراوان نیز گفت: حدود ۱۶۰ هکتار از مساحت محلات حاشیه شهر سراوان دارای مصوبه ستاد باز آفرینی شهری است که چهار محله سکونتگاه را در خود جای داده بطوری که جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر را در این محلات سکونت دارند.

اکبری ادامه داد: در حال حاضر سه پروژه شامل بهسازی محله کهنه قلعه و همچنین احداث مدرسه و خانه بهداشت توسط این اداره کل در این محلات در حال اجراست.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در محلات مورد هدف ارتقای شاخص‌های زندگی شهری،‌ دسترسی آسان به خدمات و توانمندسازی ساکنان این محلات است.