شناسهٔ خبر: 128272 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در راستای تکریم مسافران و برنامه‌ریزی مدون ایام عید؛

ویژه برنامه‌های نوروزی فرودگاه ایلام اعلام شد

فرودگاه ایلام اقدامات، برنامه‌ها، راهبردها و  پیش بینی‌های لازم در خصوص تسهیلات ویژه در ایام نوروز ١٤٠٢ در فرودگاه ایلام پس از بررسی کارگروه‌ها و تحلیل کارشناسی، با محوریت تکریم مسافران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اقدامات، برنامه‌ها، راهبردها و  پیش بینی های لازم در خصوص تسهیلات ویژه در ایام نوروز ١٤٠٢ برای فرودگاه ایلام پس از بررسی کارگروه‌ها و تحلیل کارشناسی به شرح زیر اعلام شد:

 -تشکیل ستاد خدمت رسانی نوروز ١٤٠٢ با مسئولیت مدیرکل / مدیرفرودگاه و با حضور همه واحدهای ذیربط.

  -حضور دائمی مدیر یا معاون فرودگاه به عنوان جانشین در محل خدمت

 -تشکیل کمیته حفاظتی و امنیتی جهت تمهیدات لازم تا قبل از تعطیلات نوروز در فرودگاه .

تهیه و ارسال صورت کشیک مدیران – معاونین و کارکنان مسئول در ایام نوروز.٥ -صورت کشیک نوروزی فرودگاه ها به مسئول ستاد نوروزی.

-  استقرار اورژانس و ضرورت ارائه خدمات نوروزی از سوی مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی

- رصد و پایش رخدادهای امنیتی در سطح سامانه‌های حیاتی و زیرساخت فناوری اطلاعات و طرح‌های امنیتی از جمله شرایط اضطرار در ستاد و فرودگاه‌های کشور با اهتمام مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات.

 -تهیه و تنظیم گزارش‌های دقیق آماری و ارسال آن به مسئول ستاد تسهیلات نوروزی جهت توزیع به ارگان‌های مرتبط.

 -پیش بینی و رفع نواقص سیستم‌های ( گرمایشی و سرمایشی) ساختمان ها، زیباسازی فضای سبز، محوطه‌های فرودگاهی، جداول، رفع نواقص روشنائی پارکینگ‌ها ،دستگاه‌های توزین و کمک‌ناوبری ودستگاه‌های بازرسی و کمک بازرسی (گیت وی، ایکس ری).

-برگزاری جلسات با شرکت های هواپیمایی و ارتباط منسجم با ارگان های نظامی – امنیتی و مرتبط در فرودگاه از جمله (پلیس، سپاه، گمرک، گذرنامه ، سوختگیری، اورژانس و....) در راستای رفع کاستی‌ها و ایجاد وحدت رویه. 

-اجرای برنامه‌های فرهنگی،منطقه ای و بومی_محلی با محوریت سفره هفت سین در استقبال از نوروز ١٤٠٢. 

 -پخش جاذبه های گردشگری از نمایشگرهای سالن فرودگاه.

-ساماندهی فضای سبز و گل‌کاری و سبزه آرایی محوطه ترمینال‌ها. 

 - تعیین افرادی با لباس متحدالشکل تحت عنوان "راهنمای مسافر" با هماهنگی روابط عمومی 

 -آمادگی کامل برای پذیرش پروازهای نوروزی به صورت ٢٤ ساعته. 

-برقراری میز خدمت متشکل از شرکت های هواپیمایی به منظور پاسخگویی در زمان تأخیریا ابطال پرواز.

-نظارت مستمر و گزارش هرگونه تأخیر ( بیش از ٣٠ دقیقه) پرواز به ستاد شرکت جهت هماهنگی و پیگیری از سازمان و شرکت‌های هواپیمایی جهت کاهش و مدیریت تأخیرها.

-ارائه تسهیلات ویژه به افراد توان‌خواه.

 -ایجاد دسترسی آسان به درگاه فرودگاهی و ارائه بهترین کیفیت پاسخگویی به تماس‌های تلفنی و همچنین برقراری سیستم نظرسنجی از مسافرین. 

 -نصب منشور حقوق مسافردر ترمینال ها و مکان‌های قابل رؤیت.

 -حضور به موقع و منظم غرفه داران و بهره برداران در محل کار جهت رفاه حال مسافران.

نظارت مستمر بر رعایت اصول بهداشتی به ویژه در رستوران‌ها، فست فودها، خوراکی فروشی ها و غیره.

نظارت و کنترل محسوس ونامحسوس بر قیمت‌ها و عملکردغرفه‌ها، رستوران‌ها، تاکسیرانی و... همراه با ثبت گزارشات.

 - ارائه شیفت‌های لازم و مستمر به واحد ستادی جهت آمادگی جهت پاسخگویی به اعلام‌نیازهای فرودگاه‌های کشور.

 -نظارت بر حضور مستمر و پاسخگویی رؤسای ایستگاه‌های شرکت‌های هواپیمایی و گزارش عملکرد مستند به ستاد جهت انعکاس به سازمان هواپیمایی و شرکت‌ها در خصوص اقدامات بعدی.