شناسهٔ خبر: 128273 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

بهره‌برداری از ۸ پروژه اصلاح ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف راه های خراسان شمالی

افتتاح ۸ پروژه اصلاح ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف راه های خراسان شمالی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در آیین بهره برداری از ۸ پروژه اصلاح ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف در این استان گفت:۹۶ نقطه پرتصادف در استان شناسایی و از این تعداد ۶۲ نقطه اصلاح شده است همچنین با توجه به ابلاغ و دستور وزیر راه و شهرسازی و تاکیدات استاندار، رفع ۱۶ نقطه پرتصادف دیگر در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته است که طی سال ۱۴۰۲ اصلاح خواهد شد.

رشیدی با بیان این که رفع هر نقطه حادثه خیز باعث کاهش تصادفات جاده ای و فوتی های ناشی از آن می شود، افزود: امسال در گزارشی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد، خراسان شمالی در ۱۰ ماه گذشته رتبه نخست را در کاهش فوتی های ناشی از تصادفات به دست آورده است.

محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم اظهارکرد: ۸ پروژه اصلاح ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف راه های خراسان شمالی شامل احداث دوربرگردان، واریانت، اصلاح هندسی تقاطع و قوس، تعریض راه، ایمن سازی، اصلاح دماغه، نصب حفاظ، تکمیل تابلو و علائم به بهره برداری رسید که اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها ۳۳۵ میلیارد ریال و ارزش روز آن،  ۵۳۶ میلیارد ریال است.

مشتری با اشاره به بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن سازی و رفع نقاط پرتصادف راه های کشور ادامه داد: طبق بررسی های جدید از ۸۸۷ نقطه پرتصادف در کشور ، ۱۶ نقطه به خراسان شمالی ابلاغ شد و تا قبل از سال جدید نقاط پرتصادف مذکور را در محورهای اصلی و شریانی آشکارسازی می کنیم و بطور همزمان سازمان مرکزی نیز مطالعه بقیه نقاط پرتصادف را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین رفع ۶ نقطه پرتصادف از این نقاط در دستور کار اداره کل قرار دارد که بر اساس اعتبارات ابلاغی مطالعه و اجرای آن تا سال آینده انجام خواهد شد.

مشتری تاکید کرد: تلاش می کنیم امسال و سال آینده ۱۶ نقطه پرتصادف ابلاغ شده رفع شود و در آینده کمترین آمار جانباختگان جاده ای را در استان داشته باشیم.

سرهنگ اسپیدکار، رئیس فرماندهی پلیس راه خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به نقاط پرتصادف در استان گفت: امیدواریم با همکاری و همدلی تمامی سازمان های دخیل در ترافیک به خصوص استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، آشکارسازی این نقاط  انجام شود زیرا با توجه به پیش رو بودن ایام نوروز، تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات و قربانیان جاده ای دارد.

آیین بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز و پرتصادف در راه‌های کشور صبح امروز با حضور بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در فردیس کرج برگزار شد.