شناسهٔ خبر: 128329 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان مطرح کرد؛

آمادگی ماشین آلات راهداری برای اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۲

عرفانی تبار.jpg سرپرست اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از انجام هماهنگی های لازم برای سفرهای نوروزی با سایر دستگاه های متولی خبر داد و گفت: ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری این اداره کل برای انجام عملیات راهداری نوروزی مجهز شده و با شروع طرح نوروزی در تمامی محورهای استان مستقر خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) مجید عرفانی تبار سرپرست اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، سفرهای نوروزی سال جدید، پیش از نوروز ۱۴۰۲ با حجم بالایی روبرو خواهد بود و بر اساس شیوه‌نامه‌های اجرایی ابلاغ شده از سوی سازمان متبوعه، این اداره مأموریت دارد تا با انجام اقدامات پیشگیرانه و آماده‌سازی راه‌ها در تمامی محورهای حوزه استحفاظی بستر سفری ایمن را برای مردم ایجاد کند.

سرپرست اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: در زمینه هماهنگی با سایر دستگاه های متولی در حوزه راه‌ها جلسات متعددی با محوریت گشت های نوروزی در سطح محورهای استان برگزار شده و با استفاده از تجارب گذشته و اتخاذ تصمیمات و راهکارهای مناسب برای سفرهای نوروزی امسال آمادگی داریم.

وی از تمهیدات لازم برای تجهیز ماشین‌آلات راهداری خبر داد و اضافه کرد: همچنین با هدف بهبود روش‌ها و ارتقاء کیفیت نگهداری ماشین‌آلات راهداری، تعمیرات انواع دستگاه‌های سنگین و نیمه سنگین برای اجرای طرح‌ نوروزی در ماه های اخیر انجام شده است و در بازه زمانی طرح‌ نوروزی، ماشین آلات این اداره کل آمادگی کامل برای ورود به بحران‌ها را دارد.

عرفانی تبار با تاکید بر اینکه فعالیت کلیه اکیپ ها، تجهیزات و ماشین آلات راهداری بر اجرای مطلوب طرح نوروزی متمرکز شده گفت: ۱۵۵ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری این اداره کل برای انجام عملیات راهداری نوروزی مجهز شده و با شروع طرح نوروزی در تمامی محورهای استان مستقر خواهند شد.

سرپرست اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اشاره داشت: این اداره کل تمام توان اجرایی پرسنل و تجهیزات و ماشین آلات خود را با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی برای خدمات‌رسانی مطلوب در طرح سفرهای نوروزی معطوف داشته تا مسافران بتوانند از محوری مطمئن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ساماندهی نیروهای کمکی برای نظارت بر سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: لیست کشیک طرح نوروزی تهیه شده و انتظار می‌رود با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با پلیس راه و فرمانداری شهرستان‌های تابعه در استقرار و نظارت بر تردد هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد.