شناسهٔ خبر: 128349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

۱۶ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در لرستان احداث می‌شود

نهضت ملی مسکن لرستان.jpg مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۶ هزار واحد مسکونی در شهرها، روستاها و ... استان لرستان احداث می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان) ، وحید کرم الهی  در شورای اداری لرستان با بیان اینکه هشت هزار کیلومتر راه در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: در استان ۱۷۲ کیلومتر آزاد راه، چهار هزار و ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و ۴۸۰ کیلومتر چهار خطه وجود دارد که قبل از انقلاب این یه آیتم عدد صفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۲ کیلومتر چهار خطه و ۷۸ کیلومتر راه روستایی در لرستان در دست اقدام است، افزود: همچنین دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در این راستا عقد قرار داد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در لرستان وثبت نام ۱۴۸ هزار نفر در این طرح، گفت: در نهایت ۴۰ هزار نفر واجد شرایط در این طرح اعلام شدند.

کرم الهی با بیان اینکه هزار هکتار زمین برای ساخت واحدهای این تعداد واجد شرایط در استان نیاز است، گفت: تا کنون ۲۰۲ هکتار از این میزان زمین در استان تأمین شده است و هزار و ۶۲ هکتار نیز در دست اقدام است.

وی، بیان داشت: در مجموع ساخت ۱۶ هزار واحد شهری، خودمالک، روستایی و … در این رابطه در استان شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین از توانمند سازی سکونتگاهی غیر رسمی در استان و پیش بینی اعتبار در این رابطه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تهیه نقشه‌های هوایی با مقیاس و کیفیت مناسب برای عملیاتی شدن این پروژه از سوی سازمان نقشه برداری کشور ضروری است.