شناسهٔ خبر: 128350 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

تامین زمین احداث ۲۵۰۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل / بازپرداخت تسهیلات بانکی بازنگری شود

محبوب حیدری مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین به مساحت ۱۰۰۰هکتار جهت احداث ۲۵۰۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای مسکن اردبیل که با حضور استاندار اردبیل و اعضای شورای مسکن استان اردبیل در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار کرد : بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۰۲ هزار و ۱۲۵ نفر در استان اردبیل برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۶۲۷ نفر تایید نهایی شده‌اند و ۶ هزار و ۷۹۶ نفر هم آورده خود را پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز تمامی متقاضیان که آورده خود را پرداخت کردند ، تامین شده است، اظهار کرد: در زمینه خودمالکین نیز ۹ هزار و ۲۴۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای ۲ هزار و ۷۲۰ واحد از این تعداد تسهیلات اختصاص یافته است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین به مساحت ۱۰۰۰ هکتار جهت احداث ۲۵۰۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل خبر داد و ادامه داد : با تامین زمین مورد نیاز عملیات ساخت این واحدها بزودی در اردبیل آغاز خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: با توجه به اهمیت همکاری بانک‌ها برای احداث مسکن خودمالکین لازم است سهم هر کدام از بانک‌های عامل برای اجرای مابقی واحدهای خودمالکین اعلام شود.

وی با اشاره به ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری در استان اردبیل گفت: برای ۹ هزار نفر مجوز ساماندهی بافت فرسوده شهری صادر شده ولی در مجموع استقبال از تسهیلات بانکی برای بافت فرسوده بسیار کم شده و دلیل آن بالا بودن اقساط وام بانکی بوده که نیاز است در این مورد بازنگری شود.