شناسهٔ خبر: 128366 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری؛

بلیت هواپیما کنترل‌شده و در چارچوب دامنه قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسد

سازمان هواپیمایی کشوری سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بلیت هواپیما، کنترل‌شده و در چارچوب دامنه قیمت‌های اعلامی و مصوب به فروش می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بلیت هواپیما، کنترل‌شده و در چارچوب دامنه قیمت‌های اعلامی و مصوب به فروش می رسد.

یازرلو به تشریح وضعیت بلیت و ناوگان هوایی در آستانه سفرهای نوروزی پرداخت و گفت: براساس یافته‌های بانک جهانی و گروه اقدام حمل و نقل هوایی، سرانه هواپیما در جهان به ازای هر یک میلیون نفر در جهان سه فروند هواپیما گزارش شده که این رقم در ایران ۱.۷ درصد است.

وی با بیان اینکه، این امر بیانگر کمبود بیش از صد فروند هواپیما در سال مورد گزارش است، افزود: عدم توسعه یافتگی ناوگان و همچنین عدم تناسب با نیاز موجود به ویژه در روزهای اوج سفر نمود بیشتری می‌یابد.

یازرلو تصریح کرد: عمر متوسط ۳۳۵ فروند هواپیما حدود ۲۷ سال است و حدود ۱۷۵ فروند ناوگان فعال عمر متوسط ۲۶ سال دارند.

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بالا بودن متوسط عمر ناوگان ارتباط معکوسی با در دسترس بودن هواپیماها دارد، توضیح داد: عمر ناوگان هوایی بین ۱۵ تا ۲۰ سال ۹۵درصد، ۲۵ سال ۷۰ درصد و۳۰ سال ۵۵ درصد در دسترس است.

وی در پاسخ به این شبهه که برخی شرکت های هواپیما عامدانه ناوگان خود را زمینگیر کرده اند، افزود: برای هیچ شرکت هواپیمایی پارک کردن هواپیما مقرون به صرفه نیست.

یازرلو خاطرنشان کرد: براساس تقویم هر ساله شرکت‌های هواپیمایی، در ماه‌های بهمن و اسفند، تعداد پروازها به دلیل چک های سنگین بر روی برخی ناوگان هوایی کاهش می‌یابد و به منظور استفاده حداکثری در تعطیلات نوروزی مجددا به چرخه پروازی باز می‌گردد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، در خصوص قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: قیمت‌ها کنترل شده و در چارچوب دامنه قیمت‌های اعلامی و مصوب به فروش می رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری وی در پایان ضمن تشکر از زحمات از همکاران عملیات، کارشناسان، تکنسین ها، همکاران فرودگاه‌ها و تمامی یاریگران صنعت حمل ونقل هوایی گفت: معمولا گران‌فروشی از سوی شرکت‌های هواپیمایی صورت نمی گیرد و معمولا این گران‌فروشی از سوی بازیگران و نرم افزارهای موبایلی است، بنابراین از مسافران تقاضا می شود، سؤالات، ابهامات و یا شکایات خود را در سامانه پاسخ گویی به شکایت در سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی caa.gov.ir به ثبت برسانند و در اسرع وقت به این شکایات پاسخ داده خواهد شد و یا در صورت لزوم مراتب از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.