شناسهٔ خبر: 128368 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای طرح نوروزی پاکسازی حریم راه‌ها انجام شد؛

زیبا سازی بیش از ۷۰ کیلومتر از راه‌های سوادکوه

مازندران رئیس راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سوادکوه از پاکسازی و ایمن سازی حریم راه های این شهرستان توسط راهداران خبر داد و گفت: با اجرای طرح پاکسازی حریم راه ها در آستانه سال جدید بیش از ۷۰ کیلومتر از راههای زیبا سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، مهرداد سلیمی از رضایت کاربران جاده ای از مقوله زیباسازی و پاکسازی حریم راههای اصلی این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: حفظ و پاکسازی حریم راه جزء وظایف همگانی بوده و می تواند نقش بسیار مهمی درامنیت جاده ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفا کند.

وی تصریح کرد: زیباسازی و پاکسازی حریم راه ها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم باید نسبت به این مهم خود را مسئول بدانند.

سلیمی در ادامه فرهنگ سازی عمومی برای پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها را برای ایجاد بستر مناسب در محورهای استان بسیار مثمرثمر دانست و یاد آور شد : مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی خود همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از این رو نباید در چنین استانی شاهد بی نظمی و اختلال در سطح محورها و حاشیه راه های آن باشیم.

وی در ادامه از دیگر برنامه های اجرایی این اداره در خصوص ایمن سازی راه های مواصلاتی سوادکوه خبر داد و افزود : احیا و اجرای خط کشی ، اجرا و نصب نیوجرسی بمنظور جداسازی و تفکیک باند در نقاط پرتصادف استان ، بازسازی و نصب انواع علائم ، برنامه ریزی و اجرای عملیات روکش آسفالت و لکه گیری گسترده رویه های آسفالتی ، رگلاژ و شانه سازی راه های اصلی و فرعی بویژه در نقاط کوهستانی پر تردد از جمله برنامه های بوده که به طور مستمر در دست اجراست.