شناسهٔ خبر: 128370 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران، رعدوبرق و وزش باد در غرب، شمال‌غرب و جنوب/هشدار وقوع بهمن، کولاک برف، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطق پربارش

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارش‌ها در کشور نسبت به وقوع بهمن، کولاک برف، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطق شهری و جاده‌های کوهستانی هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی مناطقی از شمال‌غرب، غرب و شمال خوزستان، بارش باران، وزش باد و رعدو برق دارند که در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف است. امروز شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان‌غربی و مناطق غربی استان‌های کرمانشاه و کردستان امروز بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه فردا گسترده سامانه بارشی کل نوار غربی کشور را دربرمی‌گیرد، افزود: فردا بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از اصفهان همراه با کاهش توامان دما است که این شرایط به ویژه در مناطق شمال‌غرب محسوس است.

رفیعی توضیح داد: با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، سواحل شمالی و همچنین خراسان شمالی بارش و کاهش دما دارند. آب‌های دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است و در استان‌های کرمانشاه، لرستان، نیمه غربی چهارمحال‌وبختیاری، شمال تهران، البرز و قزوین، بارش‌ها شدت بیشتر دارد.

وی با توجه به آغاز بارش‌ها و تداوم آنها نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: در مناطق کوهستانی بارش‌ها به شکل برف است که کولاک برف و وقوع بهمن نیز برای آن مناطق پیش‌بینی شده است.  

رفیعی در ادامه هشدارهای هواشناسی اعلام کرد: پیش‌بینی خسارت به محصولات کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی در مناطق پربارش وجود دارد.

وی گفت: امروز و فردا در مناطقی از شمال‌غرب، آذربایجان‌شرقی،‌ آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان و کردستان، پدیده وزش باد شدید، مورد انتظار است که این شرایط در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید خواهد شد.

رفیعی با اعلام اینکه بارش‌ها به تناوب تا روز جمعه تداوم دارد، افزود: برای تهران امروز آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد است. بیشینه دمای پایتخت ۲۴ و کمینه دما ۱۲ درجه است. بارش‌ها از فردا آغاز می‌شود که در برخی ساعات رگبار و رعدو برق برای تهران پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، سردترین منطقه امروز بویین و میان دشت با ۶ درجه زیرصفر ثبت شد.