شناسهٔ خبر: 128394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کتاب اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان کتاب تاریخ سال استان شد

سیستان کتاب اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با نام «از راه مالرو تا بزرگراه در سیستان و بلوچستان» به عنوان کتاب تاریخ سال این استان برگزیده و مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، کتاب اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با نام «از راه مالرو تا بزرگراه در سیستان و بلوچستان» به عنوان کتاب تاریخ سال این استان برگزیده و در هفتمین دوره کتاب سال این استان مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در این آیین بیان اینکه با اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه بویژه در میان نسل جوان می شود بر حمایت این اداره کل در راه اندازی شهر کتاب در این استان تاکید کرد.

عطاء اله اکبری با اشاره به کتاب از «از راه مالرو تا بزرگراه در سیستان و بلوچستان» گفت: با توجه به قدمت تاریخی راه‌ و شهرسازی سیستان و بلوچستان در بین دستگاه‌های حاکمیتی و اقدامات ارزشمند همکاران ما در این مجموعه در آستانه ۱۰۰ سالگی این اداره‌کل این کتاب چاپ و منتشر شده است.
وی با اشاره به اینکه ثبت و رونمایی از این کتاب می‌تواند به حفظ میراث به جا مانده از ساخت راه‌ها در سیستان و بلوچستان کمک کند، افزود: ویژگی این کتاب بیان نکات ارزشمند از تاریخ  و اسناد ساخت راه‌ها و بزرگراه‌ها استان در طول ۱۰۰ سال اخیر است که بعد از ۲ سال به مرحله چاپ رسید.
مدیرکل راه‌ و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کتاب «از راه مالرو تا بزرگراه در سیستان و بلوچستان»در قالب ۴۰۰ صفحه و در تیراژ ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.
وی با اشاره به اینکه کتاب، زیربنای تمدن بشری بوده بویژه در عصر حاضر که روزگار دانش، تعقل، فرهنگ و تکنولوژی است خاطرنشان کرد: تدوین کتاب‌هایی از این دست که اقدامات توسعه‌ای سیستان و بلوچستان را در ادوار مختلف به نمایش می‌گذارد یکی از بهترین وسایل ایجاد ارتباط به شمار می‌رود؛ به بیانی دیگر حتی در روزگار رادیو، تلویزیون، ماهواره، رایانه و اینترنت، هنوز هم سخن مکتوب یا همان کتاب، وسیله بسیار خوب و ارزشمندی برای انتقال دانش‌ها، گسترش بینش‌ها و القای مفاهیم است.
اکبری بیان کرد: در واقع، اعتلای ذهن مخاطبان و اهمیت توجه افکار عمومی به موضوع تلاش‌ها در حوزه زیرساخت‌هایی که اساس توسعه یک جامعه را پدید می‌آورد از مهمترین و اصلی‌ترین دلایل نگارش کتاب تخصصی اقدامات اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان است.
وی اظهار داشت: کتابی که منتشر شده می‌کوشد ورای پیچیدگی نظری، با زبانی ساده و بیانی روان فرایند اقدامات انجام شده ۱۰۰ سال اخیر این اداره‌کل را به گونه‌ای بیان کند تا علاوه‌بر تنویر افکار عمومی همچون نقشه راهی در خدمت توسعه آینده سیستان و بلوچستان باشد.

کتاب اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان کتاب تاریخ سال استان شد

کتاب اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان کتاب تاریخ سال استان شد