شناسهٔ خبر: 128403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد؛

آغاز ساخت پروژه ۱۹۲ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر بهار

اسدالهی 1 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: پروژه ۱۹۲واحدی نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر در شهر بهار آغاز شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، " ایوب اسدالهی" با اشاره به تأمین زمین در شهرهای شهرستان بهار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: زمین آن جنب تالار فانوس است که به بنیاد مسکن واگذار شده و در حال حاضر در مرحله دریافت نقشه پروانه است.

وی ادامه داد: زمین برای اجرای این طرح در شهرهای صالح‌آباد و مهاجران نیز بیش از میزان موردنیاز تأمین‌شده که مابقی آن برای نیاز سال‌های آینده تفکیک خواهند شد.

اسدالهی با بیان اینکه در تأمین زمین مورد نیاز در بهار و لالجین با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: در هر۲شهر زمین شناسایی و با مالکان آن مذاکره شده که در حال حاضر در دفترخانه در مرحله انتقال هستیم، اما متأسفانه جهاد کشاورزی اعلام کرده که زمین‌ها کاربری کشاورزی دارند و قابلیت تغییر کاربری ندارند. این درحالی است که به گفته مالکان آن بیش از ۲۰سال است که در آنها کشت و کار انجام نمی‌شود.

وی اظهار کرد: تا کنون ۳ هزار و ۱۷۹متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بهار ثبت‌نام کرده‌اند، که از این تعداد هزارو۳۶۹ متقاضی حائز شرایط شناخته شده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید براینکه از این تعداد ۱۲۴نفر افتتاح حساب داشته‌اند، بیان کرد: ۱۱۸متقاضی بیش از ۴۰میلیون تومان واریزی داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در صالح‌آباد ۶۰۹نفر ثبت‌نام کرده‌اند که۳۱ نفر به تأیید نهایی رسیده‌اند، افزود: ۱۹نفر از آنها افتتاح حساب داشته‌اند که زمین به‌صورت خودمالک به آنها واگذار شده تا هر۲ نفر متقاضی بتوانند ۲طبقه در زمینی به مساحت ۲۰۰متر بسازند.

اسدالهی با اشاره به اینکه در لالجین نیز ۸۱۵نفر ثبت نام کرده‌اند که ۴۱۲ نفر از متقاضیان واجد شرایط شناخته شده‌اند، گفت: در مهاجران نیز ۵۷ نفر ثبت‌نامی وجود داشته و ۵نفر واجد شرایط شناخته‌ شده‌اند که زمین برای آنها شناسایی شده و اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم برای شهرهای بهار و لالجین زمین اختصاص بدهیم متقاضیان این شهرها را در شهر اکباتان (حورا سابق) اسکان خواهیم‌ داد.

اسدالهی در پایان خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۳۵۰میلیون تومان می‌باشد که در ۸ مرحله ۴۰ میلیون تومانی به حساب مسدود شده خود نزد بانک مسکن واریز می‌کنند و این مبلغ آورده متقاضیان علی‌الحساب است، یعنی احتمال افزایش آن در آینده وجود دارد.