به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، محمود رضا طالبان، گفت: این محور حدود ۲۰ سال قبل به بهره برداری رسید اما امروز و با توجه به شکل گیری سکونتگاههای در اطراف آن، عمده ترددهایی که در آن انجام می شود نیز درون شهری است.
او ادامه داد: تاکنون نیز جلسه های متعددی برای تعیین تکلیف و ساماندهی آن بین شهرداری اداره کل راهداری و راه شهرسازی انجام شده اما نتیجه نداشته است.
وی اظهار داشت: با پیگیری ها و تاکید استاندار فارس، توافقی در خصوص ساماندهی محور کمربندی حاصل شد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: کمربندی شیراز با حدود ۴۲ کیلومتر طول، از پل شهید اسکندری در محور بزرگراه شیراز – اصفهان آغاز و با در برگرفتن شمال، غرب و جنوب شیراز به پل شهدای نیروی دریایی در محور پل فسا منتهی می شود.
طالبان گفت: ۱۸ کیلومتر از این محور در محدوده قانونی شهر و ۲۴ کیلومتر آن نیز در خارج از محدوده قانونی شهر قرار دارد که بر اساس توافق انجام گرفته، مسئولیت ساماندهی شامل لکهگیری آسفالت،مباحث ایمنی و زیباسازی ۱۸ کیلومتر درون محدوده قانونی شهر به شهرداری و مسئولیت ۲۴ کیلومتر خارج از محدوده قانونی شهر به ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای فارس واگذار شد.
وی افزود: همچنین مقرر شد که اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز ظرف ۲ سال نسبت به اجرای ۲ تقاطع غیر همسطح سفیر و قائم در این محور اقدام کند که عملیات اجرایی آن همزمان با عید سعید فطر در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.
او اظهار داشت: همچنین مقرر شد که کمربندی شمال شرق شیراز حدفصل پلیس راه پل فسا تا محور شیراز - خرامه که هم اینک حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با مشارکت شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و سرمایه گذار بخش خصوصی تکمیل شود.
طالبان، ضمن قدردانی از اهتمام ویژه دکتر ایمانیه استاندار فارس و پیگیریهای وی برای تعیین تکلیف محور کمربندی شیراز افزود: اقدام رئیس، اعضای شورای شهر، شهردار شیراز و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس نیز که با هدف فراهم کردن شرایط ایمن برای تردد شهروندان در این محور با موضوع مسئولانه برخورد کردند نیز شایسته تقدیر است.