شناسهٔ خبر: 128469 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

توان متخصصان هوانوردی، دشمنان را مأیوس کرد/تربیت نیروی متخصص برای آینده صنعت هوانوردی

محمد محمدی بخش و حمیدرضا سیدی معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تحریم، چالش‌های بسیاری را برای صنعت هوانوردی بوجود آورد، گفت: با تکیه بر توان مهندسان ایرانی، و با وجود تمام محدودیت‌های ساختاری و اعتباری از این بحران سربلند بیرون آمدیم و توان متخصصان هوانوردی، دشمنان را مأیوس کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد محمدی‌بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که تحریم، چالش‌های بسیاری را برای صنعت هوانوردی به‌وجود آورد، گفت: با تکیه بر توان مهندسان ایرانی، و با وجود تمام محدودیت های ساختاری و اعتباری از این بحران سربلند بیرون آمدیم.

محمدی بخش در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: فعالیت فرودگاه‌ها جدا از سازمان هواپیمایی نیست و تصمیمات مشترکی در این دو حوزه اتخاذ می‌شود.

تربیت نیروی متخصص برای آینده صنعت هوانوردی

وی درخصوص لزوم تربیت نیروی متخصص برای آینده صنعت هوانوردی گفت: با تقویت دانشکده هواپیمایی می‌توان نیروی انسانی کارآمد برای این صنعت پرورش داد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه صنعت هوانوردی بدون مردم هیچ معنا و مفهومی ندارد گفت: تمام فعالیت‌های این حوزه باید با هدف جلب رضایت مردم باشد.

محمدی بخش ضمن تاکید بر موضوع تهیه گواهینامه فرودگاهی گفت: گواهینامه فرودگاهی دغدغه مشترک سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها است که در سال آینده پیگیری و انجام خواهد شد.

تکیه بر توان مهندسان ایرانی

وی با بیان اینکه تحریم، چالش های بسیاری را برای صنعت هوانوردی بوجود آورد اما دشمن به اهداف شوم خود در این زمینه نرسید، گفت: با تکیه بر توان مهندسان ایرانی، علیرغم تمام محدودیت های ساختاری و اعتباری از این بحران سربلند بیرون آمدیم.

محمدی بخش گفت: علاوه بر تحریم های دشمن، بیماری منحوس کرونا نیز آسیب شدید به صنعت هوانوردی وارد کرد اما با پایان این بیماری و استقبال بیش از دو میلیون مسافر در کمتر ۲۰ روز، یک رکورد را در اعزام و پذیرش افراد شاهد بودیم.

استفاده از آموزش های بین المللی

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ معاون وزیر ضمن اشاره به برنامه های سال آینده گفت: باید از آموزش های بین المللی استفاده کنیم و ضمن استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، در مسیر توسعه قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه همزمان با اغتشاشات اخیر، صنعت هوانوردی با تهدیدات بسیاری مواجه شد، گفت: نیروهای متخصص و متعهد این صنعت حسرت تهدیدات امنیتی را به دل دشمن گذاشتند.