شناسهٔ خبر: 128480 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

فرایند سند دارشدن خانه های احداثی در زمین‌های دولتی درحال انجام است

مهندس فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام.PNG در راستای اجرای آیین نامه بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام اقدام به واگذاری و ثبت اراضی تصرفی دولتی قبل از سال۱۳۹۴ کرده است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام مهندس فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان در این خصوص گفت:  در راستای اجرای آیین نامه بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام اقدام به واگذاری و ثبت اراضی تصرفی دولتی قبل از سال۱۳۹۴ نموده است که در این زمینه در حال حاضر ۱۸۰۰ پرونده تشکیل شده و از این تعداد تا کنون۱۲۰۰ مورد اخذ سند صورت گرفته است.

وی افزود:  ۱۲۰ پرونده نیز در کارگروه هیئت نمایندگی اداره کل راه و شهرسازی استان بررسی شده که از این تعداد ۹۰ مورد مشمول قیمت منطقه ای ،۱۰ پرونده مشمول قیمت روز و ۲۰ پرونده نیز فاقد شرایط قانونی شناخته شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در مورد شرایط متقاضیان برای سند دار شدن ملک ساخته شده در اراضی تصرفی گفت: از نکاتی مهمی که در اجرای بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ می بایست در نظر گرفت این است که : ساخت و ساز صورت گرفته بر مبنای طرح های مصوب شهری باشد، بنای مذکور استحکام لازم در برابر حوادث طبیعی داشته باشد، شخص متقاضی و همسر ایشان تا کنون از مزایا و تسهیلات دولتی مسکن استفاده  نکرده باشد و کاربری زمین مربوطه مسکونی باشد.

 مهندس دوستی خاطر نشان کرد: در این طرح تا سقف ۲۰۰ متر هزینه زمین به صورت قیمت منطقه ای محاسبه شده که مبلغ بسیار کم بوده و قیمت زمین مازاد بر ۲۰۰ متر به صورت قیمت کارشناسی روز از اشخاص اخذ خواهد شد.

لازم به ذکر است کسانی که شرایط استفاده از مزایای این طرح برای اخذ سند ملکی خود را دارند تا پایان سال جاری فرصت دارند به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده در این زمینه اقدام کنند.