شناسهٔ خبر: 128554 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار و نماینده شریف مردم علی آباد کتول و بخش کمالان در مجلس:

تقاطع غیرهمسطح کمربندی علی آباد کتول - فاضل آباد (تبادل غربی) بهره برداری شد

گلستان بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح کمربندی علی آباد کتول- فاضل آباد (تبادل غربی) همزمان با روز ولادت امام زمان (عج) و نیمه شعبان و با حضور استاندار و معاون عمرانی وی،نماینده مجلس،نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری،ائمه جمعه و جماعت ،فرماندار و سایر مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، این پروژه که به نام بقیه الله الاعظم (عج) نام گرفته، به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در سال ۹۲ توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان آغاز و بنا به دلایل مختلف تعارضات اجتماعی،آزادسازی اراضی،منابع اعتباری و مشکلات پیمانکاری به تعویق افتاد.

به گفته عادل مصدقی،با واگذاری این پروژه در سال ۱۴۰۱ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای،تکمیل این پروژه که  از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان در سال گذشته بوده  در دستور کار قرار گرفت و ظرف شش ماه به انجام رسید.

وی ادامه داد: ۱۵۰۰ متر روشنایی هم در این پروزه اجرا و به بهره برداری رسیده و همچنین جهت افزایش ضریب ایمنی کاربران جاده ای در علی آباد، پروژه احداث روشنایی بطول ۱۵ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ نیز برنامه ریزی و در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

مصدقی با اشاره به اینکه بهره برداری از این پروژه بیانگر آمادگی کامل برای سفرهای نوروزی در این دستگاه است،اظهارداشت: اقدامات قبل سفرهای نوروزی از قبیل زیباسازی،منظرآرایی،پاکسازی و اصلاح نقاط پرتصادف، خط کشی راهها، ایجاد روشنایی و تهیه و نصب تابلو و علائم راهها از جمله اقدامات درحال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در بخش دیگری از سخنانش به کارهای در دست اجرای دیگر از قبیل ادامه جاده آق قلا- بندرترکمن،تعریض دهنه زرین گل- علی آباد- شیرین آباد پرداخت و گفت: تنها در سایه همدلی و کار جهادی است که می توان آین پروژه ها را در سال آینده سرعت بخشید.

مصدقی،بخش حمل و نقل کالا  و مسافر و مرز اینچه برون  را از بخش های مهم استان نام برد و گفت که این بخش ها نیز جهت سفرهای نوروزی آمادگی کامل پیدا کرده اند.