شناسهٔ خبر: 128558 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی امنیت سایبری به صورت منطقه ای در بوشهر

برگزاری کارگاه آموزشی امنیت سایبری به صورت منطقه ای در بوشهر کارگاه آموزش حضوری امنیت سایبری در بازه زمانی ۲ روزه به صورت منطقه ای در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) کارگاه آموزش حضوری امنیت سایبری در بازه زمانی ۲ روزه به صورت منطقه ای در استان بوشهر برگزار شد.

سید طالب لواسانی معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در حاشیه برگزاری این کارگاه اظهار داشت: همزمان با گسترش روز افزون فناوری‌های نوین در زیرساخت‌های حیاتی و منابع کلیدی کشور، مباحث مربوط به امنیت آن نیز در عین وجود کارایی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که هرگونه آسیب جدی به این زیرساخت‌های حساس می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری را برای سازمان‌ و همچنین شمار زیادی از شهروندان دربرداشته باشد.

لواسانی خب رداد: این دوره آموزشی که در بازه زمانی دو روزه و به صورت منطقه‌ای برگزار شده وکارشناسان حوزه آی‌تی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از استانهای تهران، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بوشهر در آن حضور داشتند.

وی توضیح داد: در این دوره آموزشی، مخاطبان ضمن آشنایی کامل با زیرساخت‌های حیاتی و تجهیزات امنیتی مورد استفاده در آنها با راهکارهای امن سازی و تأمین امنیت در زیرساخت‌های حیاتی، مطابق با استانداردهای بین‌المللی و بهترین تجربه‌های جهانی آشنا شده و می‌توانند طرح‌های جامع امنیتی را که دربرگیرنده نیازهای اصلی زیرساخت‌های حیاتی در کشورمان است، در مراکز کلیدی زیر نظر خود، اجرا و پیاده سازی کنند.

لواسانی در بیان اهداف دوره گفت: در دوره آموزشی حاضر سعی شد تا فناوری‌های مورد نیاز شناسایی شده و ضمن تحلیل و اولویت‌بندی آن به تدوین استراتژی فناوری کلان داده در تحلیل شبکه‌های اجتماعی برای پیش‌بینی وقوع بحران پرداخته شود.