شناسهٔ خبر: 128561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

اجرای پویش ۳۰_۶۰ در محورهای استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر ضمن اشاره به اجرای پویش ۳۰_۶۰ اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها صورت میگیرد و براین اساس انتقال مفاهیم ایمنی به کاربران جاده ای در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث بسیار موثر و مفید خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر ضمن اشاره به اجرای پویش ۳۰_۶۰ اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها صورت میگیرد و براین اساس انتقال مفاهیم ایمنی به کاربران جاده ای در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث بسیار موثر و مفید خواهد بود.

اخترشناس در جلسه ویدئوکنفرانسی دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان با معاون حمل و نقل وزارتخانه، عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد حوادث ترافیکی منجر به فوت، در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، با این تصور کاربران جاده‌ای که به مقصد رسیده‌اند، با سرعت غیرمجاز و نداشتن استراحت کافی در ۳۰ کیلومتری پایانی مسیر خود باعث به وجود آمدن سوانح متعدی می‌شوند که غیرقابل جبران است.

وی گفت: پویش ۳۰-۶۰ در نظر دارد در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها و همچنین با آگاه‌سازی نسبت به این موضوع که خستگی در حاشیه شهرها می‌تواند خطرناک و حادثه‌ساز باشد، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند.

اخترشناس راه‌اندازی پویش ۳۰-۶۰ را در ایام تعطیلات نوروز لازم دانست و گفت: با توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان بخصوص در ایام طرح نوروزی، از طریق ایجاد غرفه ها و استراحتگاهها و مجتمع های خدمات بین راهی، برای اجرای کمپین ۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم ایمنی به مسافران در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث جاده‌ای اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آمادگی در راستای اجرای این پویش در استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با سایر ارگان‌های ذیربط نظیر هلال احمر،‌ پلیس، اورژانس، امداد خودرو و..‌. این طرح با موفقیت اجرا شود. اخترشناس در پایان از مسافران خواست ضمن همراه داشتن ملزومات سفر، از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت مسیر تردد خود مطلع شوند و در زمان خستگی و خواب‌آلودگی از ادامه مسیر خوداری کنند.