شناسهٔ خبر: 128564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

اعلام آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر برای ایمنی در سفرهای نوروزی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  بوشهر معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: با هماهنگی و تعامل دستگاهای زیربط در امرایمنی بویژه پلیس راه، تدابیر لازم برای ایمنی سفرهای نوروزی مردم فراهم شده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) مهدی شهابی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: با هماهنگی و تعامل  دستگاهای زیربط در امرایمنی بویژه پلیس راه، تدابیر لازم برای ایمنی سفرهای نوروزی مردم فراهم شده است.

شهابی با بیان این که  همه ظرفیت های بخش حمل ونقل وراهداری استان نیز برای ایمنی سفرهای مردم بکارگرفته شده افزود:امکانات راهدارخانه وراهداری شهرستانها بانفرات، تجهیزات و ماشین آلات و همچنین  ناوگان وامکانات شرکت های حمل ونقل مسافراستان بسیج شده اندتاانشالله سفرهای نوروزی مردم با ایمنی کامل همراه شود .

شهابی ادامه داد:مرکز مدیریت راهها ی استان هم با کمک انواع   سامانه های هوشمند جاده ای وظیفه رصدلحظه ای ترددوترافیک درمحورهای ارتباطی برعهده دارد  و کاربران جاده ای   می توانند ازطریق ارتباط با سامانه ۱۴۱ از وضعیت راهها مطلع شوند.

شهابی با اشاره به لزوم همراهی مردم درسفرهای نوروزی وبااشاره به این که سرعت غیرمجاز و خستگی از عواملی هستند که سفر را به مخاطره می اندازند، افزود: با توجه به اینکه امسال تعطیلات نوروزر با ماه مبارک رمضان همراه می شود میزان بروز خستگی در رانندگان در ساعات قبل از افطار و پس از افطار و در طول روز بیشتر می شود لذا رانندگان و هموطنان عزیز در سفرهای نوروزی از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و همچنین نمازخانه های بین راهی که احداث شده اند جهت استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: نقش رانندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و در سفرهای نوروزی همه رانندگان باید دقت کنند که مسیر هم جزئی از سفر است ، لذا رانندگان باید با آمادگی، حفظ آرامش و رعایت مقررات به ویژه کنترل سرعت وسیله خود در حد سرعت مجاز و مطمئنه به سلامت به مقصد خود برسند و همچنین از اعمال قانون شدن بدور باشند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر درخصوص طرح سفرهای نوروزی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های افزایش سفرهای نوروزی امسال و بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی به استان‌ها، اداراه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ماموریت دارد تا با انجام اقدامات پیشگیرانه و آماده‌سازی راه‌ها در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آماده سازی راه و ... بستر سفرهای ایمنی برای مردم ایجاد کنند که با هماهنگی دستگاه‌های دیگر از جمله پلیس و ارگان‌های دیگر ایمنی سفرهای نوروزی تامین شود.