شناسهٔ خبر: 128567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

کاشت نهال در راهدارخانه و حاشیه راه های استان بوشهر

کاشت نهال در راهدارخانه و حاشیه راه های استان بوشهر طرح سراسری کاشت نهال در راهدارخانه ها، حاشیه راهها و مجتمع های خدمات بین راهی با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) طرح سراسری کاشت نهال در راهدارخانه ها، حاشیه راهها و مجتمع های خدمات بین راهی با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اجرا شد.

عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در حاشیه این مراسم که با حضور معاونان امور عمرانی و اقتصادی استانداری بوشهر، فرماندار مرکز استان و رییس حوزه استاندار برگزار شد، ادامه داد: طرح مشارکتی سراسری با هدف ترویج فرهنگ درختکاری در بین اقشار مختلف جامعه، افزایش سرانه فضای سبز و تقویت روحیه مشارکت در توسعه و نگهداری فضای سبز است.

اخترشناس افزود: در قالب این طرح کشت ۱۵۰۰ نهال کهور در حاشیه جاده و درختان مثمر در محوطه راهدارخانه ها و مجتمع های خدماتی رفاهی آغاز و تا پایان سال کامل خواهد شد.

وی یادآور شد: گونه های درختان انتخاب شده مطابق با اقلیم استان و نیازمند کمترین آب می باشد.وی خاطرنشان کرد: اقدام ارزشمند کاشت نهال که به مناسبت روز درخت کاری صورت پذیرفت علاوه بر منظر آرایی راه ها، در توسعه فرهنگ درخت کاری و آمادگی برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ نیز اثر گذار می‌باشد.وی ادامه داد: همچنین پاکسازی حریم راه از زباله ها، عملیات حریم زنی و اصلاح شیب شیروانی در محورهای ارتباطی استان توسط نیروهای راهداری بوشهر آغاز شد.