شناسهٔ خبر: 128571 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

دعوت از صنعتی سازان برای ساخت و پیشبرد هر چه بهتر نهضت ملی مسکن/ افتتاح ۲۲۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد

نهضت ملی دعوت از صنعتی سازان برای ساخت و پیشبرد هر چه بهتر نهضت ملی مسکن، واگذاری ۲۲۰۰ واحد مسکونی به متقاضیان و بهره‌برداری از پنج طرح خدماتی در هشتگرد، واریز بیش از ۵۳ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

واگذاری ۲۲۰۰ واحد مسکونی به متقاضیان و بهره برداری از پنج طرح خدماتی در هشتگرد

با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید هشتگرد، واگذاری ۲۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن به متقاضیان انجام و از پنج طرح روبنایی و زیربنایی بهره برداری شد.

واگذاری۲۳ هزار واحد مسکن به خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد سراسر کشور

رئیس‌جمهور با تاکید بر اعتماد مردم به کمیته امداد امام (ره) تصریح کرد: ساخت ۲۳ هزار مسکن توسط کمیته امداد از جلوه‌های ارزشمند این نهاد است.

دعوت از صنعتی سازان برای ساخت و پیشبرد هر چه بهتر نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فراهم شدن زمینه حضور صنعتی سازان در نهضت ملی مسکن، گفت: صنعتی سازان را برای ساخت و پیشبرد هر چه بهتر نهضت ملی مسکن دعوت می کنیم و وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز و همچنین بخشی از تسهیلات را در این طرح تامین می‌کند.

افتتاح ۲۲۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد

وزیر راه و شهرسازی ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به همراه پنج پروژه روبنایی و زیربنایی به ارزش یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال درهشتگرد افتتاح شد.

استفاده از روش‌های نوین تامین مالی و مشارکت در ساخت مسکن شهرهای جدید

وزیر راه و شهرسازی تغییر الگوی قیمت سازی و قیمت‌گذاری در حوزه مسکن را برای توقف روند افزایش قیمت ضروری دانست و بر استفاده از روش‌های تامین مالی نوین و متفاوت در ساخت مسکن توسط شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد.

واگذاری ۲هزارو ۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن بوشهر

با حضور رئیس جمهور از ۲هزارو ۲۲۱ واحد مسکونی بهره‌برداری و عملیات اجرایی ساخت ۴۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در بوشهر آغاز شد.

واریز بیش از ۵۳ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی 

سرپرست بانک مسکن از پرداخت ۵۳ هزار و ۲۸۶ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

قرارداد خودمالکی بیش از ۶۹ هزار واحد در بانک مسکن منعقد شد

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۶۹ هزار و ۵۸۱ واحد به مبلغ ۲۳ هزار و ۷۸۸ میلیاردتومان خبر داد.

انعقاد قرارداد بیش از ۱۵ هزار واحد در بافت فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از معرفی ۳۷ هزار و ۱۵۰ واحد خواهان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: بانک مسکن در سال‌جاری با بیش از ۱۵ هزار واحد در بافت فرسوده قرارداد منعقد کرده است.

افزایش سرانه‌های خدماتی در محلات هدف با اجرای کامل بسته تشویقی کالبدی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از مهرماه سال جاری تاکنون با اجرای بسته تشویقی شهرسازانه در بافت‌های فرسوده، شاهد ۳۳۵ درصد رشد در صدور پروانه ساخت در شهر تهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

اجرای بیش از ۲۲۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای بیش از ۲۲۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها خبر داد.

شناسایی و تامین زمین برای احداث ۷۰۰ هزار واحد زمین در شهرهای جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: یکی از اقدامات مهم در سال ۱۴۰۱، شناسایی و تامین زمین برای ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی و آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی و ۱۰۰ هزار واحد ویلایی و واحدهای تجمیعی است.

اصلاح ساختار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی روند اصلاح ساختار شرکت با در نظر داشتن جمیع ملاحظات نظیر مصلحت کشور، آینده شرکت و پرسنل، نیازهای فنی کشور و تعامل با ذینفعان انجام خواهد شد.

دوره حکمرانی مسکن در ۶ سرفصل در همکاری با دانشگاه تهران برگزار می‌شود

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه دوره حکمرانی مسکن در ۶ سرفصل و طی ۹ ماه برگزار می‌شود، گفت: نگاه تخصصی مدیران به مسکن در این دوره‌ها تقویت می‌شود و هدف‌گذاری شده تا این افراد بتوانند مسائل و چالش‌های پیش‌رو در حوزه مسکن را پاسخگو باشند.