شناسهٔ خبر: 128582 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی پی ریزی شد

مسکن مهر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ هزار و ۸۰۰ متقاضی مسکن ملی آورده خود برای مشارکت در این طرح را واریز کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)؛ مهدی اسحقی نژاد گفت: به غیر از برخی شهرهای کوچک که زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در آن ها در حال تامین بوده در سایر شهرهای استان طرح مسکن ملی شروع شده و در حال اجراست.   

وی با اشاره به اینکه در اغلب شهرهای مورد تقاضا، زمین لازم برای اجرای این طرح تامین شده است، یادآور شد: ثبت نام از متقاضیان در برخی شهرهای کوچک استان همچنان ادامه دارد و افراد واجد شرایط می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در این طرح ۲۷۴ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده بودند که از این تعداد حدود ۳۹ هزار نفر از متقاضیان تایید نهایی شدند.

اسحقی نژاد، ادامه داد: بر اساس برنامه های وزارت راه و شهرسازی در شهرستان هایی که امکان تامین زمین وجود داشته باشد، برای متقاضیان این طرح اراضی به صورت تک واحدی واگذار خواهد شد.

ساخت ۵۹ هزار و ۱۴۲ واحد مسکن ملی در استان شروع شده است

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بیش از ۵۹ هزار و ۱۴۲ واحد در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان شروع شده است، یادآور شد: تاکنون ۱۶ واحد مسکن ملی تکمیل و به متقاضیان در استان واگذار شده است.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در این طرح، تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در تبریز و شهرهای جدید سهند و شهریار، تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در سایر شهرهای استان و تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی در روستاها ارایه می‌شود.

اسحقی نژاد، ادامه داد: افراد متقاضی بدون توجه به کدملی، پنج سال اخیر را برابر اسناد و مدارک در هر شهری که ساکن باشند، می‌توانند درخواست ساخت مسکن را در همان شهر ارایه دهند.

وی اظهار کرد: فاقد مسکن بودن از شروط مهم ثبت نام برای سرپرستان خانوار و حتی افراد مجرد واجد شرایط بوده و بر این اساس متقاضیان نباید از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تاکنون هیچگونه معامله مسکن و سابقه مالکیت مسکونی داشته و از اول انقلاب تاکنون، هیچ تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده باشند.