شناسهٔ خبر: 128600 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

اجرای ۲ ایستگاه طرح پویش همراهان سفر ایمن در استان کرمانشاه

کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طرح پویش همراهان سفر ایمن با هدف ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری در ایام نوروز و کاهش خطرات و سوانح رانندگی و با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، به مدت ۲۱ روز اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و آموزش نکات ایمنی و ترافیکی، کاهش سوانح جاده‌ای و... در قالب طرح پویش همراهان سفر ایمن از اهداف اصلی این طرح است. 

وی تصریح کرد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، اشاعه و پاسداشت ارزش های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران اسلامی، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیرهای منتخب از جمله اهداف اجرای این طرح است.

کرمی بیان کرد: استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در ازای هر دو ساعت رانندگی از مهمترین عوامل کاهش تصادفات جاده ای است و بهترین محل برای توقف و استراحت را مجتمع های خدمات رفاهی و ایستگاه های اجرای طرح پویش همراهان سفر می تواند باشد.

وی عنوان کرد: طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی، همزمان در سراسر کشور برگزار می شود هدف از برگزاری این طرح، ارتقاء ایمنی سفرهای برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است.

کرمی در پایان افزود: ۲ ایستگاه طرح پویش همراهان سفر ایمن استان کرمانشاه در محور شریانی بزرگراه کربلا انجام می شود، ایستگاه اول محور کرمانشاه به بیستون در راهدارخانه بیستون و ایستگاه دوم در محور بیستون به کرمانشاه در مجتمع خدمات رفاهی مؤمنه آماده پذیرایی از هموطنان گرامی می باشد و مسافران نوروزی می توانند از برنامه های متنوع این ایستگاه ها بهره‌مند شوند.