شناسهٔ خبر: 128622 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد؛

تامین ایمنی سفرهای نوروزی با راهداران استان همدان

صفر صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از تامین ایمنی سفرهای نوروزی با آمادگی کامل راهداران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان صفر صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آمادگی این اداره کل در ایام نوروز و همچنین سامانه و تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راه ها جهت خدمت به هموطنان گرامی در زمینه اعلام وضعیت جاده ها ، آب و هوا ، آخرین وضعیت ترافیکی و جوی طول محورها و مشکلات راه ، حمل و نقل و سایر موارد مرتبط به جاده ها خبر داد.

صادقی راد با بیان این که آمادگی کامل برای تامین ایمنی سفرهای نوروزی را داریم،گفت: رانندگان و کاربران جاده می بایست قبل از سفر اطلاعات مسیر خود را از سامانه ۱۴۱ دریافت کنند و با آمادگی کامل و اطمینان از آماده بودن وسیله نقلیه خودشان و همراه داشتن تجهیزات ایمنی اقدام به سفر کنند.

وی با اشاره به این که سرعت غیرمجاز و خستگی از عواملی هستند که سفر را به مخاطره می اندازند، افزود: با توجه به اینکه امسال تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان همراه می شود میزان بروز خستگی در رانندگان در ساعات قبل از افطار و پس از افطار و در طول روز بیشتر می شود لذا رانندگان و هموطنان عزیز در سفرهای نوروزی از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و همچنین نمازخانه های بین راهی جهت استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

صادقی راد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بالای نقش رانندگان در سفرهای نوروزی ، همه کاربران جاده ای باید دقت کنند که مسیر هم جزئی از سفر است و با توجه به این که سامانه های ثبت تخلفات در ایام عید سرعت لحظه ای و متوسط را ثبت کرده، لذا رانندگان باید با آمادگی، حفظ آرامش و رعایت قوانین و مقررات به ویژه کنترل سرعت وسیله نقلیه خود در حد سرعت مجاز و مطمئنه به سلامت به مقصد خود برسند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان درخصوص طرح سفرهای نوروزی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته از حجم سفرهای نوروزی ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با هماهنگی پلیس راه و ارگان‌های دیگر با انجام اقدامات پیشگیرانه و آماده‌سازی و ایمن سازی راه ها، بستری امن را برای مردم مهیا سازد.