شناسهٔ خبر: 12863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید مدیران کل راه وشهرسازی استان‌ها بر اجرای سالم انتخابات نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تعداد زیادی از مدیران کل ادارات راه وشهرسازی استان‌های کشور در پیامی جداگانه بر رعایت کامل قوانین و مقررات در تحقق برگزاری سالم هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره‌های نظام مهندسی ساختمان تاکید کردند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، در این پیام‌ها، روسای دستگاه نظارت بر انتخابات اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان‌ها از همه اعضای این سازمان خواستند تا با شرکت در انتخابات و اعطای رای به افراد شایسته در تعیین سرنوشت حرفه تخصصی خود مشارکت کنند.

حامد مانی فر، رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین از اعضای این سازمان خواست با بررسی دقیق و هوشمندانه برنامه و اهداف کاندیداها و انتخاب افراد شایسته سرنوشت حرفه تخصصی خود را آنچنان که می خواهند رقم بزنند.

در ادامه پیام مانی‌فر آمده است: "از دیرباز تا کنون چشم همگان برای دستیابی به هر پیشرفت و پیروزی به گفتار و کردار اندیشمندان و نخبگان خویش بوده و این آنها بوده اند که با گامهای درست یا نادرست خود شیرینی عسل یا تلخی زهر در کام مردم خود نشانده اند.امروز چرخهای صنعت ساختمان در این سرزمین نیاز به حرکتی دوباره دارند. مردمانش چشم دارند تا مهندسانی با اندیشه‌های ناب و تازه، راهی درخشان پیش‌پایشان باز کنند. راهی که چراغ خواسته‌هایشان را روشن کند. حفظ منافع و منابع این سرزمین گرامی، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، ساختن خانه های ایمن و آرام، شهری شاداب و سرزنده و بسیار خواسته های دیگری است که امروز گاه حرکت به سوی آنهاست.."

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان نیز در این باره گفت: حضور در این انتخابات و گزینش افراد شایسته و دارای هدف های کاربردی و عملی نه تنها یک مسئولیت حرفه ای بلکه وظیفه ای اجتماعی و ملی است که باید پاس‌ نگه‌داشته شود.

فرصتی دوباره برای اثبات جایگاه صنفی مهندسان

دبیر دستگاه نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی نیز یادآور شد: هر گونه آگهی و اقلام تبلیغاتی باید قبل از شروع اخذ رای از محل شعبه ثبت نام و اخذ رای زیر نظر هیئت اجرایی جمع‌آوری شود.

قاسم طالبی، داشتن پروانه اشتغال بكار را براي عضويت در هيئت مديره سازمان‌هاي نظام مهندسي ضروري دانست و افزود: وجود مهندسان پيشكسوت در هيئت عالي نظارت باعث مي‌شود انتخابات اين دوره با درايت و تجربه پيشكسوتان در محيطي سالم با رعايت حقوق شهروندي برگزار شود.

مهدی رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز این انتخابات را آزمونی دیگر برای جامعه مهندسی ساختمان خوزستان دانست و گفت: این آزمون فرصتی دوباره برای نمایش توانمندی اعضای سازمان نظام مهندسی خوزستان است که همواره به‌عنوان رکن تخصصی و تصمیم گیری امور فنی یاری‌گر مدیریت استان است.شرکت پر‌شور مهندسان در این انتخابات افتخاری دیگر در کارنامه پربار این عزیزان است.

رئیس هیئت نظارت انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه بدون شک انتخابات هئیت مدیره سازمان، فرصتی دوباره برای اثبات جایگاه حقوقی، اجتماعی و صنفی مهندسان خوزستان است خاطرنشان کرد: این انتخابات اگر از سوی جامعه مهندسی مورد استقبال قرار گیرد بدون شک نتایج مهمی برای جامعه شهری خوزستان به دنبال دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان‌های غربی کشور از جمله کرمانشاه، کردستان،ایلام و کهگیلویه وبویراحمد نیز افزایش آمار مشارکت در سال همدلی و همزبانی را نشان از علاقمندی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان به سرنوشت خود دانستند و این مهم را به فال نیک گرفتند.

  علی‌بخش رستمی مدیر کل راه وشهرسازی گلستان نیز درباره برگزاری این انتخابات به شیوه الکترونیکی گفت: شمارش معكوس براي انتخابات هيات مديره نظام مهندسي گلستان همزمان با دیگر شهرها آغاز شده است. تاثيري كه نظام مهندسي در هدايت فني و مديريت اقتصادي ساخت و ساز و اشتغالزايي در بخش عمرانی کشور دارد، بر هيچ فرد و سازماني پوشيده نيست. بنابراین پايبندي نامزدها به اصول درست مهندسی باعث برگزاري صحيح و مطابق قانون روند انتخابات مي شود.

پایان تبلیغات

هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان فردا پنجشنبه 16مهرماه از ساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

براساس شیوه‌نامه تبلیغات هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها که به تصویب شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز رسیده است ،محدوده زمانی مجاز فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی عضویت در هیات مدیره از زمان انتشار فهرست نهایی داوطلبان آغاز شده  و ۲۴ ساعت قبل از زمان اخذ رای یعنی تا پایان ساعت 8 صبح امروز چهارشنبه 15 مهر پایان یافته است.

همچنین براساس شیوه‌نامه انتخابات تجمع کاندیداها نیز در حوزه‌های انتخاباتی ممنوع است. ریاست هیئت‌های نظارت بر برگزاری این انتخابات نیز بر عهده مدیران کل راه شهرسازی استان‌ها است./

نظر شما