شناسهٔ خبر: 12864 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری سمینار آموزشی روش‌های برف‌روبی در فارس و کهگیلویه و بویر‌احمد

برف‌روبي و يخ زدايي در كاشمر سمینار آموزشی روش های یخ‌زدایی و برف‌روبی با حضور جمع کثیری از راهداران استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر‌احمد به میزبانی اداره‌کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره‌کل راه و شهرسازی فارس، سیاهپور مدیر راهداری این اداره‌کل، با اشاره به اینکه برای برقراری ترددی ایمن و روان در جاده‌ها نیازمند برنامه‌هایی روان و منظم هستیم گفت :برای رسیدن به این هدف می‌بایست در مرحله اول به شناسایی منابع بپردازیم که یکی از این منابع ، راهداران هستند.

وی بابیان اینکه  استفاده از تجارب سال‌های گذشته راهداران نیز یکی از بهترین منابع است اظهار کرد: تجاربی که راهداران دارند بهترین منبع اطلاعاتی برای راهداری در آینده است .

وی سپس به نقاط ضعف و قوت ،فرصتها و تهدیدها در بخش راهداری اشاره کرد و خاطر نشان ساخت :کمبود در منابع ( انسانی – مالی ) از نقاط ضعف و عدم تامین اعتبار و تخصیص به موقع از تهدیدهای راهداری است.از سوی دیگر مواردی همچون چهارفصل بودن استان فارس فرصتی است که در بخش راهداری می بایست  مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

سیاهپور در بخش دیگری  از سخنان خود به اهمیت آموزش پرداخت و گفت: آموزش در هر بخش بسیار کار ساز است و می تواند به انتقال تجارب و دانش تجربی کمک بسیاری کند به همین دلیل است که ما می بایست با برگزاری دوره های آموزش تخصصی در حوزه راهداری تلاش کنیم از برخی روش‌های سنتی ناکار‌آمد فاصله بگیریم و برخی شیوه‌های نوین کار‌آمد‌تر را جایگزین کنیم.

در این سمینار آموزشی که مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس نیز حضور داشت، شیوه های نوین یخ زدایی و برف روبی در راه ها تبیین و برخی از ماشین آلات و تکنولوژی‌هایی جدید معرفی شد./

نظر شما