شناسهٔ خبر: 128679 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌ها در استان‌های مرکزی و غربی کشور تا آخر هفته

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در استان‌های مرکزی و غربی کشور، گفت: در شرق کشور نیز مخاطراتی مانند آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز بیستم اسفندماه و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها را در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق خراسان شمالی، سمنان ،یزد و کرمان خواهیم داشت که گاهی  به شکل وزش باد و رعد و برق نمود پیدا می‌کند و در ارتفاعات بارش‌ها به‌شکل برف رخ ‌می‌دهد.

رفیعی افزود: در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق کشور و مناطق مرزی  پدیده غالب وزش باد خواهد بود اما در بیشتر مناطق کشور هوا صاف پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و بوشهر، همدان، اصفهان، مرکزی بارش‌ رخ می‌دهد و ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: در روزهای انتهایی هفته با شمالی شدن جریانات در دریای خزر بارش در سواحل شمالی ادامه می‌یابد.

به گفته رفیعی در دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی بارش‌ها خفیف تر است و این بارش‌ها به تناوب تا آخر هفته تداوم دارد.

وی توضیح داد: در خراسان رضوی بارش‌ها شدت دارد و مخاطراتی مانند آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در این مناطق را به همراه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که سرد ترین نقطه در کشور به استان البرز و دیزین بالا با ۱۰ درجه زیر صفر، دیزین پایین ۶ درجه زیر صفر و کوهرنگ ۵ درجه زیر صفر گزارش شده است، گفت: گرم‌ترین نقطه در کشور نیز به هامون در استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد که دیروز دمای ۳۵ درجه بالای صفر را تجربه کرد.

وی خاطر نشان کرد: در تهران هوا صاف و گاهی همراه  وزش باد پیش‌بینی شده است و بیشینه دمای  امروز تهران به ۱۷  درجه بالای صفر و کمینه دما به ۸ درجه بالای صفر رسید که نسبت به دیروز ۴ درجه کاهش داشت.