شناسهٔ خبر: 128687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه سال نو انجام شد؛

احداث سیستم روشنایی معابر محور شهید سلیمانی شهرستان بابل

مازندران رئیس اداره ایمنی راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: به منظور افزایش ضریب ایمنی کاربران جاده ای در آستانه سال نو سیستم روشنایی معابر محور شهید سلیمانی در کمربندی شهرستان بابل در حال اجرا می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران محسن یمینی تصریح کرد: این پروژه به طول ۱۶ کیلومتر شامل نصب پایه های روشنایی با فاصله ۴۵ متر از یکدیگر است.

وی در ادامه افزود: در این پروژه عملیات جابجایی نیوجرسی، حفاری، نصب فنداسیون، نصب پایه روشنایی، و نصب ترانس و تابلوی تامین برق چراغها انجام می‌شود.

مهندس یمینی خاطر نشان ساخت: تا کنون در طول ۱ کیلومتر به صورت رفت و برگشت در مبادی ورودی و خروجی کمربندی از سمت آمل نصب فنداسیون، پایه و چراغ به پایان رسید و همچنین عملیات حفاری ، نصب فنداسیون و پایه روشنایی در ۱۴ کیلومتر انجام گردید و کابل کشی و نصب چراغ جهت روشن نمودن پروژه در دستور کار است.

رئیس اداره ایمنی گفت: مهمترین کارکرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق ، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب ، تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

وی ادامه داد : حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن ، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه ، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد .