شناسهٔ خبر: 128688 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در سفر به هرمزگان؛

طرح‌های ویژه در حوزه بندری، راه‌های مواصلاتی، نهضت ملی مسکن و حوزه فرودگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد

... وزیر راه و شهرسازی در سفر به هرمزگان گفت: طرح‌های ویژه در حوزه بندری، راه‌های مواصلاتی، نهضت ملی مسکن و حوزه فرودگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین به همت استاندار هرمزگان طرح نهضت ملی مسکن در این استان با پیشرفت خوبی همراه بوده و امروز حدود ۸۰۰ واحد مسکونی این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش  وزیر راه و شهرسازی امروز شنبه بیستم اسفندماه از طریق فرودگاه بندرلنگه وارد استان بوشهر شد و پس از استقبال مهدی دوستی استاندار هرمزگان، در تشریح هدف از این سفر گفت: توفیقی شد که امروز در جوار و خدمت مردم هرمزگان باشیم و قرار است در این سفر چند طرح مهم در حوزه بندری، راه‌های مواصلاتی و نهضت ملی مسکن و حوزه فرودگاه‌ها به بهره‌برداری برسد.

بذرپاش افزود: بندرگاه بندرخمیر تکمیل شده و در آستانه  افتتاح است، همچنین  چند بخش طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز آماده شده و علاوه بر بازدید از این بندر مهم، شاهد افتتاح این بخش‌ها نیز خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چند سیستم کمک ناوبری در فرودگاه‌های بندرلنگه و بندرعباس به ناوگان اضافه می‌شود که به امنیت پروازها کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به حوزه نهضت ملی مسکن در هرمزگان  تصریح کرد: به همت استاندار هرمزگان اقدامات  قابل توجهی صورت گرفته که امروز  حدود ۸۰۰ واحد به بهره‌برداری می‌رسد؛ چند طرح توسعه نیز در حوزه مسکن داریم، الحاق زمین به محدوده خواهیم داشت و مشکلات حوزه مسکن استان با تشکیل شورای مسکن بررسی و برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

بذرپاش با اعلام حدود یک‌هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه راهداری، بیان کرد: هرمزگان راه‌های اصلی و فرعی زیادی دارد که این اعتبار برای راه‌های روستایی، اصلاح و روکش معابر، رفع نقاط خطر و روشنایی راه‌ها درنظر گرفته شده است.