شناسهٔ خبر: 128706 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی اداره راهداری انجام شد؛

اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه های شهرستان رزن

ایمن سازی مدارس حاشیه راه های رزن آموزش ایمنی و ترافیکی ۲۵۰ نفر از دانش آموزان مدارس حاشیه راه های شهرستان رزن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رزن گفت: در اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیکی به دانش آموزان مدارس حاشیه راه های رزن ۲۵۰ نفر از دانش آموزان با مقررات ایمنی و عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و به ویژه جاده ها آشنا شدند. ️

مجید یمینی اشرف افزود: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رزن در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک، آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها است.

او تأکید کرد: در این طرح آموزش و آگاه سازی دانش آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده ها، وسائل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آموزش داده می شود.

یمینی اشرف تصریح کرد: علاوه بر آموزش دانش آموزان، اقداماتی نیز برای آشکارسازی مدارس حاشیه راه ها شامل اجرای شیار لرزاننده عرضی، نصب تابلو سبقت ممنوع ۵۰۰ متر قبل و بعد از مدارس، خط کشی، نصب چراغ چشمک زننصب تابلو عبور دانش آموزان و ایجاد سرعتکاه نجام شده است.

این مسئول گفت: دانش آموزان ۵ روستای شهرستان رزن زیر پوشش دوره های آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی جاده ای قرار گرفتند و اقلام کمک آموزشی همچون دفتر ، کیف مدرسه با نوار شبرنگ ، لوازم التحریر( مزین به شعارهای ترافیکی ) نیز بین دانش آموزان توزیع شد و این طرح همچنان ادامه خواهد داشت.