شناسهٔ خبر: 128745 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

اصلاح ۳۵۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها تا پایان امسال/هدف‌گذاری برای رفع ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها در دولت سیزدهم

ببینید | سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ۳۵۰ نقطه حادثه‌خیز تا پایان امسال در جاده اصلاح شد از هدف‌گذاری برای رفع حدود ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ۳۳ طرح راهداری در هرمزگان با اشاره به وجود بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی آسفالته در کشور، گفت: ۳۵۰ نقطه پرحادثه و حادثه‌خیز تا پایان امسال در کشور اصلاح و رفع خطر شد که این منجر به کاهش تصادف‌های جاده‌ای و حفظ جان هموطنان می‌شود. همچنین، برای حدود ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز این جاده‌ها در دولت سیزدهم هدف‌گذاری شده که تاکنون برخی از آن‌ها با انجام کارهای اندکی قابل اصلاح و رفع شده است.

وی ادامه داد: برخی دیگر از این نقاط حادثه خیز که تعدادی از آن‌ها در استان هرمزگان قرار دارد، به انجام کارهای عمرانی بیشتری نیاز دارد که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این کار به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از مسیرهایی که نیاز به اصلاح و رفع خطر دارد، محور بندرعباس به کهورستان- لار است، اضافه کرد: عملیات اجرایی ۳۶ کیلومتر از این مسیر امروز ۲۰ اسفندماه آغاز شد و در برنامه است تا سال آینده نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی بخش دیگری از این محور باشیم.

بذرپاش گفت: در صدد هستیم سال آینده در حوزه تعریض و بهسازی مسیرها برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور طلایی باشد.

بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی حوزه راه و شهرسازی هرمزگان با هزینه ۶ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان امروز شنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.