شناسهٔ خبر: 128752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه روستایی استان اظهار داشت؛

نیاز ۱۲۰میلیارد تومانی برای روکش آسفالت راه های روستایی استان زنجان

راهداری زنجان رئیس اداره راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان ضمن اشاره به کاهش عمر آسفالت جاده های روستایی از ۱۰سال به زیر ۵سال(به دلیل تردد غیر مجاز کامیون های معادن) اعتباری معادل ۱۲۰میلیارد تومان برای بهسازی این راه ها نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان)، رسول آدمی رئیس اداره راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰۰کیلومتر راه روستایی در سطح استان اظهار داشت: از این مقدار بیش از ۳۰۰۰کیلومتر آسفالت شده و سعی براین است باقی آنها نیز روکش شود.

وی در ادامه افزود: عمر آسفالت ۱۰سال است ولی در بسیاری از محورهای روستایی به دلیل قرار گرفتن معادن و تردد غیرمجاز کامیون های سنگین عمر این آسفالت به زیر ۵سال کاهش پیدا کرده و برای روکش جدید به ۱۲۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است. که ان شاءالله در سال ۱۴۰۲ در صورت تخصیص اعتبار ۸۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی استان روکش خواهد شد.

۳۰ کیلومتر راه روستایی نیاز به اصلاح هندسی دارد

رئیس اداره راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، با تاکید بر اینکه باید مشخصات هندسی حدود ۳۰ کیلومتر از این راه‌های روستایی ارتقاء یابد، اظهار داشت: در این راه‌های روستایی، تردد زیادی انجام می‌شود بنابراین برای کاهش تصادف و تلفات جاده‌ای باید اصلاح هندسی انجام شود که این امر نیازمند اعتبار قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه ۸۷ نقطه حادثه‌خیز در استان احصا شده است، گفت: تاکنون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه اصلاح نقاط حادثه‌خیز به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک می کند، اصلاح نقاط حادثه‌خیز را در دستور کار قرار داده‌ و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال بخشی از آنها بر طرف شود.