شناسهٔ خبر: 128760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

کنترل و نظارت بیش از ۲هزار و ۵۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از نظارت وکنترل ۲هزار و ۵۳۲ ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای درقالب ۱۴۵ مانور طی ۱۱ ماهه سالجاری در این استان خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: ارتقای ایمنی و کاهش حوادث رانندگی، رعایت ضوابط و مقررات، رسیدگی به شکایات و ارائه خدمات بهتر از جمله اهداف طرح  کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی ادامه داد:در کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان قرار دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و ضرورت ارتقای ایمنی مسافران افزود:در ایام اجرای طرح نوروزی این نظارت ها خصوصا در ناوگان مسافری به صورت گشت های کنترل نامحسوس انجام می شود و با متخلفین از طریق کمیسیون های تخلفات برخورد قانونی می شود.

کرد در پایان یادآورشد: سامانه ۱۴۱ بصورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات در حوزه حمل ونقل دراستان می باشد.