شناسهٔ خبر: 128765 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیاتی شد؛

بهره‌برداری از سامانه ILS فرودگاه بین المللی بندرعباس

ببینید | سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان در پی سفر  وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان و در راستای بهره‌برداری از طرح‌های ویژه در حوزه فرودگاه‌ها، سامانه ILS فرودگاه بین المللی بندرعباس به بهره برداری رسید که تداوم عملیاتی بودن دستگاه افزایش و به دنبال آن ایمنی پروازها نیز ارتقا می یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پی سفر  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان و در راستای بهره‌برداری از طرح‌های ویژه در حوزه فرودگاه‌ها  سامانه ILS فرودگاه بین المللی بندرعباس، به بهره برداری رسید. 

شایان ذکر است در این رویداد، حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها،   مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمشید دلفاردی مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان ، وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند و این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ هزار یورو برای خرید سامانه و ۳۰ میلیارد ریال به منظور نصب و راه اندازی، به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح رسمی ILS فرودگاه بندرعباس که جایگزین ILS قدیمی شده است، تداوم عملیاتی بودن دستگاه افزایش و به دنبال آن ایمنی پروازها نیز ارتقا می یابد.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در این سفر با نگاه ویژه به حوزه فرودگاهی، علاوه بر فرودگاه بندرعباس، سامانه DVOR فرودگاه بندرلنگه را نیز با حضور هیئت همراه افتتاح کرد.