شناسهٔ خبر: 128775 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در حاشیه یازدهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان مطرح شد؛

تشدید نظارت‌های جاده‌ای در طرح نوروزی ۱۴۰۲

کمیسیون ایمنی راه سمنان11.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از برگزاری یازدهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان خبر داد و افزود: با تمهیداتی که برای کاهش تصادفات در سفرهای نوروزی انجام شده، تمام دستگاه‌های متولی با هم افزایی در راستای کاهش تلفات جاده‌ای، تمام توان و ظرفیت خود را به کار خواهند گرفت تا هموطنان سفری ایمن را در نوروز ۱۴۰۲ تجربه کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در حاشیه یازدهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان از حضور همزمان اعضای این کمیسیون به صورت وبیناری، در آخرین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از مسائل مهم مطرح شده در این نشست پیشگیری از تصادف و حوادث جاده‌ای بود که به دلیل وجود آمار ناخوشایند این حوزه، تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات در سفرهای نوروزی مورد بحث قرار گرفت و بر تشدید نظارت‌ها تاکید شد.

وی افزود: با توجه به ایام پایانی سال در این جلسه در خصوص کاهش تصادفات و ایمنی راه های استان مصوبات و تصمیمات خوبی اتخاذ شد و مقرر شده است که تا با بررسی و کنترل روزانه این مهم موانع و مشکلات با جدیت پیگیری شود.

منصورکیایی همچنین با بیان اینکه حتی یک نفر کشته یا مجروح ناشی از تصادفات قابل تحمل نیست، اذعان داشت: تمام دستگاه‌های مربوطه با هم افزایی در راستای کاهش تلفات جاده‌ای، تمام توان و ظرفیت خود را به کار خواهند گرفت تا هموطنان سفری ایمن را در نوروز ۱۴۰۲ تجربه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در ادامه با تشریح برنامه‌های عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ایمنی راه‌های استان تاکید کرد: این اداره کل با استفاده از ظرفیت منظرآرایی مناسب در راه‌ها و کاهش استرس ناشی از سفر و افزایش تمرکز رانندگان و به طبع آن بهبود ایمنی درصدد کاهش حوادث، سوانح ترافیکی و جانباختگان است و از هیچ خدمتی فروگذار نخواهد کرد.

وی یکی از راه‌های کنترل و افزایش ایمنی را تشدید نظارت در تردد برون شهری اعلام کرد و توضیح داد: همزمان با شروع طرح نوروزی، راهداران استان به صورت مستمر در محورهای مواصلاتی حضور دارند و با توجه به پراکندگی، وسعت، کویری بودن محورها و آمار بالای تصادفات استان، این حضور مداوم می‌تواند رفتارهای ترافیکی مردم را کنترل کند.

منصورکیایی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مناسبتی در ایستگاه‌های بین راهی نوروزی یادآور شد: با هدف بالا بردن سطح ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان، همزمان با سراسر کشور، طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروز ۱۴۰۲ در استان سمنان نیز اجرا خواهد شد که می‌تواند در ترغیب کاربران جاده‌ای برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی موثر باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان توضیح داد: امسال با برگزاری جلسات مشترک با دستگاه‌های مرتبط، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های خوبی برای طرح نوروزی انجام شده که امیدواریم با همراهی مسافران نوروزی، سفری ایمن و کم خطری برای هموطنان رقم بخورد.